Do tej pory pasażerowie mogli testować bilet elektroniczny tylko na jednej linii tramwajowej w Toruniu – w tramwajach nr 1. Do pilotażu zgłosiło się tylko 39 osób. Aby testować nowe rozwiązanie musieli złożyć wniosek i odebrać kartę w siedzibie MZK. Teraz pilotaż będzie funkcjonował inaczej.
Pilotażowa karta miejska w Toruniu
W ramach drugiego pilotażowego programu „Toruńskiej Karty Miejskiej” w autobusach na pięciu liniach dostępny jest system firmy OTI Europa ASEC i SIX PAYMENT SERVICES. - Pilotaż obejmie 17 autokarów kursujących na pięciu liniach autobusowych – 10, 12,14, 20 i 28 – wylicza Marcin Kowallek dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Torunia. – Pierwszy etap testowania biletu elektronicznego jeszcze trwa. Ten pilotaż będzie inny. Proponujemy rozwiązanie, które nie jest ograniczone do korzystania z karty bankomatowej. Każdy nośnik, niezależnie od tego czy to telefon, smartwatch czy karta płatnicza może być nośnikiem biletu.
Jak informuje MZK w Toruniu, system oparty jest na wejściu i wyjściu pasażera do autobusu. Wchodząc do autobusu należy zbliżyć nośnik biletu do czytnika. Aby skorzystać z pilotażu, trzeba założyć konto przez aplikację mobilną lub internetową. Zostaną do niego przypisane identyfikatory, których używa są jako bilety. - Biletem może być dowolny nośnik zbliżeniowy – wyjaśnia Tomasz Boryczko członek zarządu OTI EUROPE ASEC.
Następnie trzeba doładować konto używając dowolnego systemu płatności internetowych. Do konta można podłączyć swoją kartę płatniczą i uruchomić automatyczne obciążanie. Warto dodać, że system sam wybierze i zaproponuje najkorzystniejsze dla pasażerów rozwiązanie – podpowie czy lepiej kupić bilet jednoprzejazdowy, czasowy czy miesięczny.
