- Plan z bezpłatną komunikacją oparty będzie o Kartę Inowrocławianina, o którą może występować tylko i wyłącznie mieszkaniec naszego miasta. Już dziś zachęcamy, aby każdy inowrocławianin taką kartę posiadał - podkreślił Arkadiusz Fajok.
Dodał też, że pozostali pasażerowie (osoby przyjezdne lub niezameldowane w Inowrocławiu będą musieli kupować bilety.
Żeby otrzymać kartę, należy złożyć wniosek i dołączyć do niego kserokopię pierwszej strony zeznania podatkowego, zawierającą pieczątkę wpływu do Urzędu Skarbowego, w przypadku rozliczania przez zakład pracy dołączamy otrzymany PIT-40 i stosowne oświadczenie.
Osoby, które złożyły PIT drogą elektroniczną dołączają również jego pierwszą stronę i wydruk elektronicznego potwierdzenia tzw. UPO.
Kartę mogą otrzymać osoby, które rozliczając podatek dochodowy od osób fizycznych za poprzedni rok w Urzędzie Skarbowym w Inowrocławiu, w deklaracji podatkowej wskazały, jako miejsce zamieszkania Inowrocław, nawet jeśli nie osiągnęły w tym okresie dochodu.
Karta wydawana jest osobom dorosłym na ich wniosek, dzieciom powyżej 8. i poniżej 18. roku życia na wniosek rodzica, natomiast dzieci do 8. roku życia korzystają z karty rodzica.
Osoby pełnoletnie, które nie ukończyły 26. roku życia i nie uzyskują żadnego dochodu, a w związku z kontynuowaniem nauki pozostają na wyłącznym utrzymaniu rodziców, powinny dołączyć do wniosku kserokopię pierwszej strony zeznania podatkowego rodzica/opiekuna zawierającą pieczątkę wpływu do Urzędu Skarbowego. W przypadku złożenia zeznania drogą elektroniczną dołączyć należy również jego pierwszą stronę i wydruk elektronicznego potwierdzenia tzw. UPO.
W tym wypadku trzeba zapłacić
Mieszkaniec, który rozlicza się ze skarbówką w tradycyjnej, papierowej formie, a nie elektronicznie, musi zapłacić za duplikaty deklaracji. Ile? To zależy od liczby stron dokumentu.
- Na wniosek podatnika wydajemy duplikaty deklaracji podatkowych potwierdzonych za zgodność z oryginałem. Za każdą stronę deklaracji uiszcza się opłatę wysokości 5 zł na rachunek Urzędu Miasta Inowrocławia. Opłata za wydanie duplikatu uzależniona jest od rodzaju formularza deklaracji podatkowej za 2023 rok np. PIT-37 składa się z 5 stron, PIT-28 z 10 stron, PIT-36 z 11 stron, PIT-36L z 6 stron. W przypadku gdy podatnik składa deklaracje podatkową wraz załącznikiem np. PIT-O który składa się z 5 stron, opłata o tą ilość stron się zwiększa - informuje nas Katarzyna Barczak zUrzędu Skarbowego w Inowrocławiu.
Dodajmy, że urząd nie wydaje duplikatu wyłącznie pierwszej strony deklaracji podatkowej, która jest potrzebna do złożenia wniosku, lecz całego dokumentu.
Wnioski wraz z wymaganymi załącznikami można składać w następujących punktach:
Urząd Miasta Inowrocławia, Biuro Obsługi Interesantów, aleja Ratuszowa 36, pon.-pt. 7.30-15.30 z wyjątkiem wtorku: od 7.30 do 17.00
Biuro Obsługi Interesantów, PGKiM Sp. z o. o. w Inowrocławiu, ul. Wawrzyniaka 33, pon.-pt. w godzinach 7.00 - 15.00
Zespół Obiektów Sportowych nr 3 z zapleczem socjalno-noclegowym, ul. Rakowicza 93, w godzinach 6.00-22.00
Hala Widowiskowo-Sportowa, al. Niepodległości 4, (punkt informacyjny), w godzinach 6.00-22.00
Kryta Pływalnia „Wodny Park”, ul. Toruńska 46-48, w dni powszednie w godzinach 6.00- 22.00, w weekendy i święta w godzinach 10.00-22.00
Stadion Miejski II, ul. Orłowska 48, w dni powszednie w godzinach 7.00-15.00
Informacja Turystyczno-Kulturalna, ul. Królowej Jadwigi 3, pon.-pt. 8.30-16.30, sob. 10.00-13.00
Wnioski można również złożyć elektronicznie poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Urzędu Miasta Inowrocławia na platformie ePUAP, z której korzystanie jest bezpłatne. Usługa ta jest dostępna dla osób, które posiadają konto na portalu ePUAP oraz profil zaufany lub certyfikowany podpis elektroniczny, które służą do podpisywania wniosków na tej platformie.
