Resort infrastruktury ogłosił nowy projekt programu budowy dróg krajowych na lata 2011 - 2015. Kujawsko-pomorski odcinek trasy S5 znalazł się w drugiej części opracowania, razem z inwestycjami, które miałyby być realizowane dopiero po 2013 r. A jeszcze w lipcu tego roku wiele wskazywało, że droga do budowy S5 jest otwarta. Gdy wojewoda Rafał Bruski, oraz szefowie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy i Wojewódzkiej Dyrekcji Ochrony Środowiska podpisali decyzję środowiskową przebiegu S5, mówiono o początku budowy w lipcu 2012 r.
Konsultacje w sprawie rozporządzenia potrwają do 27 grudnia. Po tym czasie nie będzie już można zgłaszać poprawek.
Andrzej Walkowiak, poseł ugrupowania Polska Jest Najważniejsza, nie kryje oburzenia planami ministra: - Budowa kujawsko-pomorskiej części trasy S5 była z początku uznawana za priorytet w przygotowaniach do Euro 2012.
Parlamentarzysta przypuszcza, co mogło wpłynąć na plany przesunięcia terminu inwestycji: - Prezydent Konstanty Dombrowicz upierał się przy tym, by trasa biegła przez Bydgoszcz. W sejmowych kuluarach niektórzy machali ręką, mówiąc "W Bydgoszczy znowu się kłócą" - dodaje poseł Walkowiak.
Z kolei Paweł Olszewski, poseł PO zamierza spotkać się w tej sprawie z ministrem Cezarym Grabarczykiem: - Będę próbował przekonać, że budowa S5 powinna rozpocząć się jeszcze przed 2013 rokiem - obiecuje.
Bydgoszcz z obwodnicą! Przygotowania do budowy drogi S5 znów nabierają tempa
Wpływu na decyzję resortu nie ma z kolei bydgoski oddział zarządu dróg krajowych. - Jeśli projekt zostanie przyjęty, dostosujemy się do niego - mówi Tomasz Okoński, rzecznik regionalnej GDDKiA.
W związku z rządowymi zamierzeniami co do trasy S5, Rafał Bruski skontaktował się wczoraj z Włodzimierzem Ciepłym, szefem WDOŚ. - Budowa tej trasy to inwestycja ważna dla Bydgoszczy i województwa - przypomina Piotr Kurek, rzecznik obecnego prezydenta Bydgoszczy.
Natomiast w ciągu kilku dni Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wyda decyzję w sprawie uwag zgłoszonych przez mieszkańców Kowalewa. W sierpniu sprzeciwiali się budowie trasy w pobliżu domów. Większość z nich odstąpiła od protestu.
Czytaj e-wydanie »