https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

S5 ekspresowo nam ucieka, budowa może ruszyć dopiero po 2013 roku

mc
Z drogi ekspresowej S5 mamy na razie tylko węzeł w obwodnicy Bydgoszczy. Oddano go do użytku w styczniu tego roku. Później, w lipcu nastąpio podpisanie decyzji środowiskowej, a niecały miesiąc później w sprawie S5 protestowali mieszkańcy Kowalewa.
Z drogi ekspresowej S5 mamy na razie tylko węzeł w obwodnicy Bydgoszczy. Oddano go do użytku w styczniu tego roku. Później, w lipcu nastąpio podpisanie decyzji środowiskowej, a niecały miesiąc później w sprawie S5 protestowali mieszkańcy Kowalewa. for. Archiwum/Tytus Żmijewski
Budowa trasy S5 znów może się opóźnić. O następne dwa lata. Do poniedziałku parlamentarzyści mają czas, żeby wpłynąć na ministra. Jeśli im się nie uda, inwestycję pożegnamy co najmniej do 2014 roku.

Resort infrastruktury ogłosił nowy projekt programu budowy dróg krajowych na lata 2011 - 2015. Kujawsko-pomorski odcinek trasy S5 znalazł się w drugiej części opracowania, razem z inwestycjami, które miałyby być realizowane dopiero po 2013 r. A jeszcze w lipcu tego roku wiele wskazywało, że droga do budowy S5 jest otwarta. Gdy wojewoda Rafał Bruski, oraz szefowie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy i Wojewódzkiej Dyrekcji Ochrony Środowiska podpisali decyzję środowiskową przebiegu S5, mówiono o początku budowy w lipcu 2012 r.

Konsultacje w sprawie rozporządzenia potrwają do 27 grudnia. Po tym czasie nie będzie już można zgłaszać poprawek.

Andrzej Walkowiak, poseł ugrupowania Polska Jest Najważniejsza, nie kryje oburzenia planami ministra: - Budowa kujawsko-pomorskiej części trasy S5 była z początku uznawana za priorytet w przygotowaniach do Euro 2012.

Parlamentarzysta przypuszcza, co mogło wpłynąć na plany przesunięcia terminu inwestycji: - Prezydent Konstanty Dombrowicz upierał się przy tym, by trasa biegła przez Bydgoszcz. W sejmowych kuluarach niektórzy machali ręką, mówiąc "W Bydgoszczy znowu się kłócą" - dodaje poseł Walkowiak.

Z kolei Paweł Olszewski, poseł PO zamierza spotkać się w tej sprawie z ministrem Cezarym Grabarczykiem: - Będę próbował przekonać, że budowa S5 powinna rozpocząć się jeszcze przed 2013 rokiem - obiecuje.

Bydgoszcz z obwodnicą! Przygotowania do budowy drogi S5 znów nabierają tempa

Wpływu na decyzję resortu nie ma z kolei bydgoski oddział zarządu dróg krajowych. - Jeśli projekt zostanie przyjęty, dostosujemy się do niego - mówi Tomasz Okoński, rzecznik regionalnej GDDKiA.

W związku z rządowymi zamierzeniami co do trasy S5, Rafał Bruski skontaktował się wczoraj z Włodzimierzem Ciepłym, szefem WDOŚ. - Budowa tej trasy to inwestycja ważna dla Bydgoszczy i województwa - przypomina Piotr Kurek, rzecznik obecnego prezydenta Bydgoszczy.

Natomiast w ciągu kilku dni Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wyda decyzję w sprawie uwag zgłoszonych przez mieszkańców Kowalewa. W sierpniu sprzeciwiali się budowie trasy w pobliżu domów. Większość z nich odstąpiła od protestu.

Udostępnij

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 13

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
BYLU
Popieram kolegę w 100%

Krzyżacka piąteczka

Ta żałosna zapiekłość, ten jad i pieniactwo jest wynikiem jednej prawdy z którą nie może sobie poradzić toruński krasnal /ten z tych głupkowatych/. Ta piana i zawiść jest wynikiem bezradności wobec faktu, że Toruń do Bydgoszczy to zwyczajny kurdupel. Nie gracie w tej lidze krasnoludki. Żadne zabiegi i krzyżackie kombinacje waszych Całbeckich czy Lenzów i to razem wziętych nic nie da, a wręcz przeciwnie. Ten pieniacki bełkot ma też i dobry efekt, a mianowicie potwierdza, ze nie ma dla Torunia miejsca w Metropolii Bydgoskiej. Pieńcie się dalej, tylko głośniej!!!
O tym jak wiele różnią się te miasta od siebie i jak im razem nie po drodze wiedzą dzieci w przedszkolach, szanowni śmieszni politycy...
P.S. Utożsamianie się z krzyżactwem w tym kraju jest po prostu smutne, świadczy też o złym poziomie edukacji i braku profesjonalizmu wśród części toruńskiego grona pedagogicznego.
G
Gość
BYDŁOSZCZ - to sioło istnieje tylko i wyłącznie dzięki temu, że nieliczna dresiarska yntelygencja bydgoska żyje w opozycji do Torunia. To wyłącznie trzyma bydgoskich towarzyszy na tym świecie. Świat byłby lepszy bez tgo miasteczka powiatowego. III liga to i tak na wyrost. Dla mnie jest to pole buraków. Jaka S5? Ważniejsza jest toruńska utostrada A1, a nie klepisko koło Bydłoszczy !!!

Dawno wypuścili ciebie ze szpitala w Świeciu?Teraz napisz jeszcze, że jesteś szlachcicem albo królem Szwecji.
l
lol
BYDŁOSZCZ - to sioło istnieje tylko i wyłącznie dzięki temu, że nieliczna dresiarska yntelygencja bydgoska żyje w opozycji do Torunia. To wyłącznie trzyma bydgoskich towarzyszy na tym świecie. Świat byłby lepszy bez tgo miasteczka powiatowego. III liga to i tak na wyrost. Dla mnie jest to pole buraków. Jaka S5? Ważniejsza jest toruńska utostrada A1, a nie klepisko koło Bydłoszczy !!!

Popieram kolegę w 100%

Krzyżacka piąteczka
l
lol
BYDŁOSZCZ - to sioło istnieje tylko i wyłącznie dzięki temu, że nieliczna dresiarska yntelygencja bydgoska żyje w opozycji do Torunia. To wyłącznie trzyma bydgoskich towarzyszy na tym świecie. Świat byłby lepszy bez tgo miasteczka powiatowego. III liga to i tak na wyrost. Dla mnie jest to pole buraków. Jaka S5? Ważniejsza jest toruńska utostrada A1, a nie klepisko koło Bydłoszczy !!!
k
kakademona
Dlaczego nasz obecnie panujący prezydent miasta nic nie robi w sprawie s5? Władze samorządowe innych miast polski włączają się w walkę o swoje. Odpowiedź nasuwa się sama... Pan Rafał popiera politykę swojej partii, (czyt. nie chce budowy s5) przecież nie wychyli się i nie będzie teraz krytykował swoich kolegów mimo, że ich decyzje są niekorzystne dla Bydgoszczy.
B
Bergus
Czy lewica czy PO - pomysł jeden: nic nie robić tylko napuszczać Bydgoszcz na Toruń i odwrotnie.Niech Olszewski z Bruskim już dadzą sobie i nam spokój
a
antyTYFUS
BYDŁOSZCZ - to sioło istnieje tylko i wyłącznie dzięki temu, że nieliczna dresiarska yntelygencja bydgoska żyje w opozycji do Torunia. To wyłącznie trzyma bydgoskich towarzyszy na tym świecie. Świat byłby lepszy bez tgo miasteczka powiatowego. III liga to i tak na wyrost. Dla mnie jest to pole buraków. Jaka S5? Ważniejsza jest toruńska utostrada A1, a nie klepisko koło Bydłoszczy !!!
j
jarek
dobrze ze chojnice sa w gdanskim woj., bo inaczej juz dawno zeszlibyśmy na psy jak bygdoszcz-wesołych swiąt dla mieszkanców tego dużego acz strasznie zaniedbanego miasta-bez urazy bydgoszczanie.
S
S.
Należy podziękować panu Bruskiemu,Olszewskiemu i całej tej żałosnej ekipie.
W
Waldi
Brawo wyborcy PO w Bydgoszczy.
Czekali do wyborów by nam dokopać, w warszawie już dawno wiedzieli że S5 nie będzie tylko czekali z wiadomością do wyborów.
Wiedziałem że PO jest wrogiem Bydgoszczy już dawno, województwo Kujawsko pomorskie jest również im kulą u nogi.
f
frodo
Po co tej bydgoskiej hołocie droga ekspresowa?
Popegerowskie bydło, może polami jezdzic do swojej burackiej stolicy.
Chamom z Bydłoszczy nalezy predzej zaserwowac gumiaki do gnoju niz autostrade.

Czego się naćpałaś głupia pindo?
p
pancio
Po co tej bydgoskiej hołocie droga ekspresowa?
Popegerowskie bydło, może polami jezdzic do swojej burackiej stolicy.
Chamom z Bydłoszczy nalezy predzej zaserwowac gumiaki do gnoju niz autostrade.

nie dajmy sie podpuścić. Ignorujmy TROLLA !!!
N
Natalia
Po co tej bydgoskiej hołocie droga ekspresowa?
Popegerowskie bydło, może polami jezdzic do swojej burackiej stolicy.
Chamom z Bydłoszczy nalezy predzej zaserwowac gumiaki do gnoju niz autostrade.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska