https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

S5 pojedziemy na wiosnę 2018 roku. Planowana trasa ma kosztować ponad 5 miliardów złotych

(my)
Planowana trasa ma mieć 129,8 km i ma kosztować 5 miliardów 244 milionów złotych.
Planowana trasa ma mieć 129,8 km i ma kosztować 5 miliardów 244 milionów złotych. Lech Kamiński/archiwum
- Budowa trasy nie jest zagrożona - twierdzi dyrektor bydgoskiego oddziału GDDKiA.

Sprawozdanie z postępów nad budową trasy ekspresowej S5 zdał wczoraj bydgoskim radnym Mirosław Jagodziński, dyrektor bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Czytaj: Droga ekspresowa nr 5. Senator Kobiak: Chcemy terminów!

- Od 2006 roku nikt nigdy nie wstrzymał pracma mieć 129,8 km i ma kosztować 5 miliardów 244 milionów złotych.
- Mamy kosztorysy wszystkich inwestycji, które nam podlegają i z doświadczenia wynika, że po przetargach koszty będą niższe - zaznacza Jagodziński i dodaje, że dokumentację inwestycji GDDKiAprzygotuje do sierpnia 2014 roku. Na przetargi przeznaczono ponad rok, a pierwsze prace rozpoczną się w 2016 roku (będą trwać na kilku odcinkach jednocześnie) i zakończą wiosną 2018 roku.

Jagodziński poinformował, że obecnie za prace projektowe i pozostałe państwo płaci pieniędzmi z programu budowy dróg krajowych 2001 - 2015.

Co ważne - wkrótce kończy się ważność decyzji środowiskowej dla inwestycji. - Trzeba będzie wystąpić o jej przedłużenie, ale to normalna procedura - uspokaja dyrektor.

Czytaj: Droga ekspresowa S10 w Kujawsko-Pomorskiem - którędy będzie biegła?

Komentarze 16

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zbyszek

    Ja osobiście nie wierzę że droga s-5 powstanie w 2018roku.Nasi parlamentarzyści są zajęci własnymi interesikami.Poseł Olszewski tyko dba o swój wizerunek ,tylko poza parciem na szkło to nic nie umie zrobić.Trasa S-5 jest strategiczną inwestycją dla Bydgoszczy .Kto zainwestuje w biznes w mieście bez dostępu szybkiego ruchu?. Dzisiaj  jest koszmarem przejechać przez Osielsko i Bydgoszcz.Duże znaczenie S-5 będzie miała dla takich miast jak Nakło ,Koronowa.Ja myślę że nadchodzące wybory powinny pokazać PO że ludzie to nie są barany bezmyślne.

d
draw
W dniu 27.11.2013 o 18:45, kierowca napisał:

Przecież zbliżają się wybory i widać jak wygląda od lat obiecna S5. Będziemy pamiętać przy urnach.

Każda władza się zużywa. Dywan płowieje i frezja schnie

k
kierowca

Przecież zbliżają się wybory i widać jak wygląda od lat obiecna S5. Będziemy pamiętać przy urnach.

123

Bruski z kolegami z Torunia: Lencem i Całbeckim doprowadzą do ruiny naszą ukochaną Bydzie Mamy po Toruniu najwyższe zadłużenie w Polsce.Jak dołożymy do tego zadłużenie na spalarnię "toruńskich śmieci", wychodzimy na prowadzenie w zadłużeniu w Rzeczpospolitej. S5 też tylko w częściach i tylko dlatego, że wybory.

 

G
Gość
W dniu 26.09.2013 o 20:58, kizi napisał:

No, dobra,ale po co S5 Bydłoszczy? Przeciez Torun ma autostradę to wystarczy


Psinko do budy!!Ostrz sobie żeby na gęsich kościach.
k
kizi

No, dobra,ale po co S5 Bydłoszczy? Przeciez Torun ma autostradę to wystarczy

G
Gość
W dniu 26.09.2013 o 16:33, MG napisał:

skuteczni dla Torunia nie dopuszczają do niepotrzebnego nadmiernego rozwoju Bydgoszczy i wzrostu atrakcyjności regionu, skuteczni dla Torunia skutecznie blokują S5


Kolejni po A.Mężydle, W.Achramowiczu,
J.Wyrowińskim, A.Grześkowiak itd. którzy, nienawidzą panicznie Bydgoszczy???

Ciekawe co teraz znajdą, jako przeszkodę "naukowcy" z UMK kumak juz był, może teraz cenna gąska??
M
MG

skuteczni dla Torunia nie dopuszczają do niepotrzebnego nadmiernego rozwoju Bydgoszczy i wzrostu atrakcyjności regionu, skuteczni dla Torunia skutecznie blokują S5

k
kierowca

Całbecki z Lancem nie dopuszczą do wybudowania S5 zobaczycie niedowiarki hihihihi Tylko idioci głosują na PO

J
Jerzy Mirek

Obwodnica Warszawy ma kosztować ok. 5 mld zł. Dla ratowania HGW PO sprzeda S5 po raz n-ty. Amen. 

d
draw
W dniu 26.09.2013 o 07:35, slawek napisał:

Trzymamy kciuki za Waszą pracę i za tą drogę. To szansa na lepszy rozwój całego regionu. Proszę jako mieszkaniec wszystkich o to aby opisane zapowiedzi terminów udało się zrealizować.

Droga ta jest potrzebna. Czy realny jest jej termin oddania do użytku, to już inna sprawa

f
fred
W dniu 26.09.2013 o 08:56, Jan2 napisał:

S1- /Szczecin-Warszawa/ i DK15/Gniezni - Olsztyn winny byc priorytetem.Przez najbloższe 15-20 lat S5 jhak droga lokalna jie jest potrzebna.

A ze zdrowiem  wszystko OK ?

J
Jan2

S1- /Szczecin-Warszawa/ i DK15/Gniezni - Olsztyn winny byc priorytetem.

Przez najbloższe 15-20 lat S5 jhak droga lokalna jie jest potrzebna.

n
niedowiarek

>Od 2006 roku nikt nigdy nie wstrzymał prac<

 

Czy to znaczy, że przetargi zapowiedziane na kwiecień 2012 zostały ogłoszone i rozstrzygnięte? A może droga gdzieś po cichu jest budowana?

Żeby wstrzymać prace, to faktycznie musiałyby się najpierw zacząć. Na razie nie ma prac, tylko udawanie. Prace to są prowadzone w innych regionach kraju. Bydgoszcz największmy miastem odciętym od sieci dróg szybkiego ruchu. NIe przeszkadza to rządowi, na tyle, żeby ogłosić przetarg choćby na Nowe Marzy - Świecie i de facto rozpocząć budowę S5 w kuj-pomie.

 

 

P
PO znów w dół
Był już taki co ręczył ręką ,że już jedziemy, no i gdzie ta S-5 ?? Ręki sobie też nie obciąl , teraz kolejny ale już niczym nie ręczy ??

Kolejna kiełbasa wyborcza na zamówienie skutecznych dla Torunia , pseudo-szefa PO
T.Lenza i pseudo-marszałka Caubeckiego???
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska