Spis treści
Ministerstwo Cyfryzacji podało, że standardowo ważność profilu zaufanego wynosi trzy lata - podczas pandemii była automatycznie przedłużona.
„Profil zaufany przedłużony automatycznie na czas pandemii” - co to znaczy?
1 lipca tego roku odwołało stan zagrożenia epidemicznego. Teraz resort poinformował, że, jeśli po zalogowaniu się na swój profil zaufany, w polu "Sposób utworzenia/przedłużenia", widać informację „Profil zaufany przedłużony automatycznie na czas pandemii”, to został on unieważniony 31 października 2023 roku i to nawet jeśli widać inną datę jego wygaśnięcia.
Osoby, których profil zaufany został unieważniony otrzymali SMS-y z informacją, gdzie znajdą instrukcję jego przedłużania.
W październiku wiadomości, że kończy się ważność Profilu Zaufanego dostało 5,5 mln Polaków.
Nie udało się przedłużyć ważności PZ do 31 października ? Oto, co teraz trzeba zrobić?
W takim przypadku należy ponownie go założyć. Jak podaje samorząd.infor.pl, aby przedłużyć jego ważność online zaloguj się na stronie pz.gov.pl. W prawym górnym rogu zobaczysz swoje dane i niebieską strzałkę. Rozwiń menu pod strzałką i wybierz Profil zaufany. W „Szczegółach profilu” wybierz „Przedłuż ważność lub zmień dane”, a następnie kliknij „Dalej”.
Jak założyć profil zaufany?
- Wtedy zobaczysz okno ze swoimi danymi kontaktowymi. Potwierdź je lub edytuj, jeśli się zmieniły.
- Otrzymasz SMS i e-mail z kodami autoryzacyjnym. Wpisz je w odpowiednie pola i wybierz „Dalej.
- Jeśli kody są prawidłowe, zobaczysz potwierdzenie przedłużenia ważności profilu zaufanego o 3 lata. Otrzymasz również e-mail z potwierdzeniem.
Zanim się wylogujesz...
Zanim się wylogujesz, wejdź w „Szczegóły profilu” i w sekcji „Dane użytkownika” znajdź „Nazwę użytkownika”. Zapamiętaj ją, ponieważ przyda się podczas kolejnego logowania.
Jeśli logujesz się do profilu zaufanego bankowością elektroniczną, to po przedłużeniu ważności profilu zniknie jego powiązanie z kontem bankowym. Do profilu zaufanego zalogujesz się tylko nazwą użytkownika lub adresem e-mail, a metoda autoryzacji logowania do profilu zmieni się na SMS z kodem lub push w aplikacji mObywatel, jeśli ta metoda była wcześniej używana. Jeśli nie pamiętasz swoich danych do logowania, z Pytań i odpowiedzi dowiesz się, jak je odzyskać.
Aby ponownie logować się do profilu zaufanego danymi konta bankowego, zaloguj się do swojego profilu zaufanego za pomocą nazwy użytkownika lub adresu e-mail oraz hasła, a następnie zmień dostawcę tożsamości na bank.
