Karta jest największym europejskim programem non-profit skierowanym do młodzieży. Objęty patronatem Rady Europy i Parlamentu Europejskiego program, jest realizowany w 37 krajach. Karta niesie ze sobą dostęp do ponad
100 tysięcy ofert
zniżkowych w całej Europie i 4,5 tysiąca w Polsce. Ulgi obejmują usługi związane z transportem (bilety lotnicze, kolejowe, promowe), kulturą (muzea, kina, wystawy), a także z sektorem handlowym i usług.
W Europie program wdrażany jest od 1987 r. Wtedy to w Lizbonie organizacje Kart Młodzieżowych podpisały międzynarodową konwencję o współpracy nazwaną Deklaracją Lizbońską. Ustalono w niej standardowy wzór karty, warunki jej wydawania, zasadę wzajemności w dostępie do zniżek. Zadeklarowano również otwartość konwencji dla organizacji Kart Młodzieżowych z innych państw oraz warunki ich przystąpienia. Oficjalnie przyjęto też nazwę Europejska Karta Młodzieżowa EURO26.
W Polsce dzięki inicjatywie Fundacji Integracji Europejskiej karta dostępna jest od 1995 r., liczba jej posiadaczy systematycznie wzrasta. - Początki nie były łatwe. Jeszcze w 1997 roku Euro26 posiadało zaledwie 30 tysięcy osób. Z trudem przychodziło nam zdobywanie nowych
zniżek dla młodzieży
- wspomina Dorota Orlik- Lisek,członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Kart Młodzieżowych.
_- Najwięcej, bo aż dwie trzecie posiadaczy naszej karty, to osoby między 20. a 23. rokiem życia - _informuje Grzegorz Pniewski, kierownik działu dystrybucji PSKM.
