https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Słupska rewolucja transportowa z poślizgiem

Do połowy grudnia tego roku trzeba rozliczyć dotację z urzędu marszałkowskiego. Natomiast roboty potrwają do 30 listopada.
Do połowy grudnia tego roku trzeba rozliczyć dotację z urzędu marszałkowskiego. Natomiast roboty potrwają do 30 listopada. Łukasz Capar
Do listopada przeciągną się prace nad tzw. rewolucją transportową.

Kosztem 38 milionów złotych w ciągu ostatnich miesięcy zrobiono sporo, aby poprawić transport w mieście. To m.in. remont skrzyżowania na ul. Szczecińskiej, wprowadzenie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, modernizacja ścieżek rowerowych i wreszcie zakup nowych autobusów.

Chodzi o projekt „Wzrost atrakcyjności systemu transportu zbiorowego na obszarze miasta Słupska”, czyli tzw. rewolucję transportową. Projekt powinien się już kończyć, ale po ostatnich aneksach do umowy został przedłużony. Wstępną zgodę wyraził marszałek województwa, który na całość projektu przeznaczył 23 miliony złotych unijnej dotacji. Miasto dzięki oszczędnościom poprzetargowym zamierza wyremontować dodatkowe perony autobusowe. Początkowo mówiono o 20 przystankach, jednak dziś ta liczba skurczyła się do 12. Powód?

- Wzrost kosztów, który wymusiła wymiana podbudowy przystanków i zmiany w projekcie - tłumaczy Marek Biernacki, wiceprezydent Słupska i przyznaje, że choć wyremontowanych zatok autobusowych będzie mniej, to będą trwalsze.

Na dodatkowe prace Słupsk uzyskał czas do końca listopada. Do tego terminu powinny zakończyć się też odbiory udostępnionego już dla ruchu skrzyżowania ulicy Szczecińskiej z Sobieskiego. Jednak więcej czasu na ekstra roboty budowlane oznacza mniej na rozliczenie unijnego wsparcia. W tym ostatnim przypadku data graniczna to 15 grudnia. Jeśli urzędnicy miejscy nie zmieszczą się w tym terminie, istnieje obawa straty dofinansowania.

- Rozliczenie przystanków będzie proste. Z naszej strony wystarczy kilka dni - zapewnia Marek Biernacki. - Pozostałe sprawy są już w toku. Dłużej trwają procedury w urzędzie marszałkowskim, ale spróbujemy się dogadać. Faktycznie aneksowaliśmy projekt i przesuwaliśmy termin realizacji inwestycji, ale w niektórych przypadkach opóźnienia były celowe. Tak było w przypadku skrzyżowania ulicy Szczecińskiej z Sobieskiego. Chodziło o to, aby najpierw zakończyć przebudowę ulicy Małcużyńskiego, która miała odciążyć zamknięty odcinek ulicy Sobieskiego. Nie chcieliśmy zakorkować miasta.

Przypomnijmy, że rewolucja w słupskim transporcie pierwotnie miała mieć o wiele skromniejszy charakter, a cały projekt miał się zamknąć kwotą 15 milionów złotych. Projekt rozrósł się, kiedy Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego zgodził się na przekazanie pieniędzy na ten cel z niewykorzystanej dotacji na słupski akwapark. Kolejny planowany etap to budowa węzła przesiadkowego przy dworcu PKP.

Komentarze 14

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zbyszek

Ciekawi mnie dlaczego zlikwidowano przejazd rowerzystów na drugą stronę ul. Szczecińskie, na skrzyżowaniu z ul. Sobieskiego, gdzie chodnik jest udostępniony dla jazdy rowerem.

Przedtem zdążyłem przejechać przed samochodami z ul. Sobieskiego skręcającymi w lewo, a teraz dochodzimy razem i muszą hamować żeby mnie przepuścić.

Dzięki takiemu rozwiązaniu ja psioczę i kierowcy samochodów pewnie też.

Może warto to jeszcze przemyśleć i poprawić?.

-jw-

Zainstaluj na telefonie mybus online i będziesz dokładnie wiedział za ile minut pojawi się autobus na przystanku.

F
Filutek
W dniu 15.10.2015 o 09:48, Gość napisał:

A właśnie! Dlaczego "system" nie pokazuje o ile opóźni się odjazd autobusu. Chyba dobrze byłoby wiedzieć czy mam czekać na swój autobus x-minut, czy wsiąść do innego, który akurat podjeżdża.

Jak to nie wykazuje opóźnień ?.  Kiedy autobus ma nadjechać za 1 minutę  wyświetla się 

j
jb

Zatoki autobusowe "beda trwalsze". Jesli tak "podrozaly" to MUSZA miec gwarancje, ze przetrwaja

15 czy 20 lat! Chlapnal jezorem na nascie milionow i dalej -" co tam bede holocie tlumaczyl, do

wyborow daleko"...

G
Gość

A może p.o. dyr. pan Borecki pomyślałby o poprawie BUBEL BUS PASA przy skręcie

z ul. Sobieskiego w Szczecińską. Kierowca ma do wyboru ścięcie słupów z prawej

strony lub zderzenie z samochodem skręcającym lewym pasem zewnętrznym..

Cyrk się zacznie jak autobusy zaczną skręcać w Grottgera..

Jest bardzo prosta sprawa rozwiązania tego problemu zgłaszana przez kierowców,

a mianowicie takie samo światło na wjazd dla autobusów jak na Szczecińskiej.

Na sygnalizatorze jest 18 sek. wolnego czasu.Trzeba tylko pomyśleć.

A może p.redaktor podrążyłby ten temat.Chyba, że poczekamy na kolizje,

to będzie ciekawsze.

F
Filutek
W dniu 15.10.2015 o 12:38, Gość napisał:

bo system by sie uszkodzil bo co 2 autobus jest opozniony a tablice by sie przepalily

Może tablice by się nie przepaliły, ale komputery by do cna zwariowały, i zamiast razkładu jazdy podawały by przepis na grilowaną kaszankę.

G
Gość

Tablice testują poznański rozkład jazdy autobusów miejskich. Tak było 13.10.2015 o godz. 16,15 na Wolności, że bez ruszania się ze Słupska znalazłam się na przystanku w Poznaniu i proponowano mi podróż autobusem nr. 320 do Koziegłów/Zakłady Drobiarskie,
autobusem nr. 341 do Przebędowa itd. Test tablicy na rozkładzie poznańskim, a nie słupskim to żaden test. / zrobiłam sobie zdjęcie jakby ktoś nie wierzył/.

G
Gość
W dniu 15.10.2015 o 09:48, Gość napisał:

A właśnie! Dlaczego "system" nie pokazuje o ile opóźni się odjazd autobusu.

bo system by sie uszkodzil bo co 2 autobus jest opozniony a tablice by sie przepalily

88

REWOLUCYJNY wałek 

„Wzrost atrakcyjności systemu transportu zbiorowego na obszarze miasta Słupska” miał kosztować 
15 !MILIONÓW! Chciałbym zobaczyć kosztorys, bo teraz jest !!!38 MILIONÓW!!!. To jest ewidentny szwindel, za który jak zwykle nikt nie odpowie, a pieniądze weźmie. Wszystko z WASZYCH podatków NIEWOLNICY. Miłego dnia.

 

G
Gość

A właśnie! Dlaczego "system" nie pokazuje o ile opóźni się odjazd autobusu. Chyba dobrze byłoby wiedzieć czy mam czekać na swój autobus x-minut, czy wsiąść do innego, który akurat podjeżdża.

 

 

z
ziom

jaka rewolucja ?? jeden wielki bardach !

 

1. tablice mimo, ze dzialaja to nie wyswietlaja prawidłowo odjazdów, nie pokazują spóźnień autobusów

2. straszne korki, pozamykane ulice nazywacie rewolucją ?

3. autobusy notorycznie się spóźniają, nie ma dnia zeby autobus jakikolwiek przyjechał o czasie!

 

to nie jest rewolucja, to jest totalny burdel !do roboty biurwy z zimu i ratusza !

z
z ukosa ....
Strategia: „Wzrost atrakcyjności systemu transportu zbiorowego na obszarze miasta Słupska”?
 
W sprawie prawdziwej strategii to Słupsk powinien spojrzeć w stronę podobnego mu kiedyś wielkością Olsztyna. Tam rewolucja transportowa z prawdziwego zdarzenia staje się właśnie realnym faktem. A jednym z jej podstawowych elementów będą tramwaje. W Słupsku wymarzone od zawsze.

 

 

G
Gość

Po raz kolejny wspomina się o wprowadzonych zmianach wprowadzonych do unijnego projektu. Których to zmian nie można było wprowadzić do projektu DK21 w temacie wymiany ekranów na przeźroczyste przy ulicach Koszalińska i 11 Listopada. Bo niby groziło by to utrata dofinansowania.

 

Wice-Biernackiemu nosek rośnie przez kłamstwa.

 

d
dubbing
Grzybinski tak obiecywal ze od 1 pazdziernika ruszy system tablic a tu co?! Figa ! Wszystko sie opoznilo. Odejdz ''panie' stad wstydu oszczedz
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska