Strajk w LOT. Ile wyniesie suma należnych dotychczas rekompensat?

AIP
Zgodnie z orzeczeniem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z 17 kwietnia 2018 r. strajk personelu linii lotniczych nie może być uznany za nadzwyczajną okoliczność, zwalniającą przewoźnika z obowiązku wypłaty odszkodowania.
Zgodnie z orzeczeniem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z 17 kwietnia 2018 r. strajk personelu linii lotniczych nie może być uznany za nadzwyczajną okoliczność, zwalniającą przewoźnika z obowiązku wypłaty odszkodowania. Marek Szawdyn
Strajk personelu PLL LOT rozpoczął się 18 października o godz. 5.00. W ciągu zaledwie kilku dni protestu doszło już do kilkudziesięciu zakłóceń w rozkładzie lotów. Jak informuje Konrad Majszyk z biura prasowego LOT do środy wieczorem zostało odwołanych łącznie 50 rejsów z i do Polski, a według szacunkowych obliczeń spółki już po sześciu dniach strajku około 1,5 tys. pasażerów doświadczyło zakłóceń w podróży. Poszkodowani mogą ubiegać się teraz o odszkodowanie z tego tytułu.

W ciągu 7 dni akcji protestacyjnej związków zawodowych PLL LOT doszło do anulowania 50 rejsów (tam i z powrotem), zarówno na krajowych jak i międzynarodowych trasach. Jak wskazuje ekspert z firmy AirHelp, suma należnych rekompensat z tego tytułu może wynieść już ponad 2,2 mln złotych.

- Jak wynika z szacunkowych obliczeń zarządu PLL LOT około 1,5 tys pasażerów miało problemy z lotem z powodu strajku związków zawodowych. Oznacza to, że polskie linie lotnicze mają wobec podróżnych dług w wysokości ponad 2,2 mln zł. Wysokość rekompensaty jest obliczana na podstawie długości lotu, a na dochodzenie zapłaty w tym przypadku poszkodowani pasażerowie mają 1 rok. Maksymalna kwota odszkodowania może wynieść nawet 600 euro na osobę – mówi Magdalena Bursa-Łapińska, radca prawny AirHelp.

Przeczytaj także:

Zgodnie z orzeczeniem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z 17 kwietnia 2018 r. strajk personelu linii lotniczych nie może być uznany za nadzwyczajną okoliczność, zwalniającą przewoźnika z obowiązku wypłaty odszkodowania. W przypadku strajku personelu PLL LOT o rekompensatę za odwołany bądź opóźniony powyżej 3 godzin lot mogą ubiegać się pasażerowie, którzy:

  • wylatują i lądują na lotnisku w UE,
  • wylatują z lotniska w UE, ale lądują poza UE,
  • wylatują spoza UE, ale lądują na europejskim lotnisku.

- Jeżeli lot będzie opóźniony powyżej 2 godzin na trasie powyżej 1,5 tys km, linia lotnicza musi zapewnić oczekującym na lotnisku posiłki i napoje, a także umożliwić dostęp do 2 połączeń telefonicznych czy wiadomości e-mail. W przypadku dłuższych opóźnień, obowiązkowe jest też zakwaterowanie oraz transport z i na lotnisko – podsumowuje.

Wideo

Materiał oryginalny: Strajk w LOT. Ile wyniesie suma należnych dotychczas rekompensat? - Strefa Biznesu

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość

lot odmawia, ale aircompensa.com zajęła się sprawą i wygrała w sądzie

Dodaj ogłoszenie