www.pomorska.pl/torun
Więcej informacji z Torunia na stronie www.pomorska.pl/torun
Toruńscy studenci mieli okazję zetknąć się z takimi pracodawcami, jak: Nestle, Pricewaterhouse-Coopers, Deloitte, Torfarm, EiB, Jade, Trops i Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych.
Mateusz Namysł, student ekonomii: - Myślę, że warto skorzystać z takiej okazji. Teraz jestem na drugim roku i chciałbym się dowiedzieć, jakie jest zapotrzebowanie.
Firma EiB na targach chciała złowić stażystów, ale takich, którzy po odbyciu programu rozwojowego zdadzą egzamin brokerski i staną się jej pracownikami. - Przyjmiemy od czterech do sześciu osób. Zainteresowani powinni wypełnić formularz na naszej stronie do 31 marca - wyjaśnia Maciej Wat-kowski.
Stawiamy na charakter
Jeronimo Martins na Dniach Kariery, poza programami rozwojowymi, również oferowało praktyki. Agata Wójcik-Ryszawa z działu rekrutacji firmy wyjaśnia: - Stawiamy na charakter i potencjał studentów. Jesteśmy dużą firmą, działającą w wielu obszarach, zatem kierunek studiów nie ma aż takiego znaczenia.
Najważniejszy jest pomysł na siebie i to, aby wiedzieć, co chce się osiągnąć w życiu. Trzeba także być gotowym na podejmowanie nowych wyzwań.
Także Karolina Kłosowska z Aiesec - organizatora targów - i jednocześnie ambasadorka portalu Pracuj.pl potwierdza, że kierunek studiów nie jest już tak istotny:
- Teraz ważniejsze jest to, jak kandydat sprzeda się na rozmowie rekrutacyjnej i jak wypadnie w kolejnych etapach, czyli m.in. ćwiczeniach grupowych. Trzeba być pewnym siebie, uśmiechać się, ale też nie udawać kogoś, kim się nie jest.
Jak świeże bułeczki
Karolina, w imieniu portalu, na którym szuka się pracy, rozdawała przewodniki praktyk dla studentów. - To praktyki płatne, wakacyjne, za 3-3,5 tys. zł w dużych firmach - mówi. Nic więc dziwnego, że rozchodziły się jak świeże bułeczki.
Jacek Kazimierski, student ekonomii przy okazji targów, chciał również nawiązać inne formy kontaktów z firmami.
- Działam z kolegami w Kole Praktycznych Umiejętności Biznesowych. Interesuje nas współpraca z działami marketingu, które poszukują przedstawicieli badań ankietowych. Mamy też nadzieję, że później firmy zaoferują naszym studentom korzystny program praktyk.
