https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Sześć małych rond i ścieżka rowerowa. Gdzie? W Brodnicy

(kat)
(kat)
Trwa budowa obwodnicy Brodnicy, w planach jest już kolejne udogodnienie dla kierowców - obwodnica od ronda przy ul. Podgórnej do ul. Lidzbarskiej.

W połowie 2016 roku ma być gotowy 1,5 km odcinek obwodnicy łączący ul. Sądową z ul. Sikorskiego (koszt blisko 48 mln złotych). To inwestycja prowadzona przez GDDKiA. Jej pierwszym etapem była budowa trasy przemysłowej biegnącej od ul. Podgórnej do ul. Sądowej (3,5 km, oddana do użytku we wrześniu 2010 roku, koszt - ponad 42 miliony złotych).

W styczniu br. miasto rozstrzygnęło przetarg na wykonanie projektu budowlanego, dla zadania "Budowa obwodnicy miasta Brodnicy etap II i III Trasy Przemysłowej na odcinku od Ronda Warszawskiego do ulicy Lidzbarskiej wraz z rozbudową układu drogowego w ciągu ulic: Nowej, Tulipanowej, 18 Stycznia, Matejki, Michałowskiej i Litewskiej w Brodnicy".

Plan zakłada budowę obwodnicy o długości ponad 3,5 km, 6 rond u zbiegu ulic przecinających planowaną drogę. Powstać ma również jezdnia o szerokości 2x3,5m, jednostronny chodnik i ścieżka rowerowa o łącznej szerokości 4 metrów. - Planowana droga będzie przedłużeniem istniejącej już obwodnicy na al. Józefa Piłsudskiego i kończyć się będzie przed wiaduktem na skrzyżowaniu ul. Lidzbarskiej z ul. Prostą - wyjaśnia Krzysztof Hekert, wiceburmistrz Brodnicy.

Dokumentacja ma określić rozbudowę południowo-wschodniej trasy przemysłowej aktywizującej tereny inwestycyjne miasta. Prace projektowe przewidują zmiany układu geometrycznego istniejących jezdni i krzyżowań, wzajemne powiązanie planowanych i istniejących ciągów komunikacyjnych, przebudowę istniejących ciągów pieszych i budowę nowych odcinków, przebudowę istniejących ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych. Obejmą również budowę nowych odcinków a także przebudowę istniejących przejazdów kolejowych zapewniających przejazd przez linię kolejową.

- Koncepcja, to pierwszy etap w budowie nowego odcinka obwodnicy Brodnicy - podkreśla wylicza Krzysztof Hekert. Koszt opracowania dokumentacji to ponad 325 tys. 581 złotych. Ma on być współfinansowany w 90 proc. z Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna. - Ten etap zakończy się projektem budowlanym, który poznamy pod koniec czerwca br. - dodaje i zapewnia: - Inwestycja ruszy w momencie otrzymania dofinansowania z nowej perspektywy finansowej 2014-2020.

Odcinek obwodnicy Warszawa-Lidzbark-Brodnica (jak i odcinki Toruń-Warszwa oraz Toruń-Olsztyn) ma odciążyć komunikacyjnie centrum miasta a przy okazji aktywizować tereny inwestycyjne w okolicy Ustronia. W tej części miasto dąży do powstania Brodnickiego Parku Przemysłowego.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jan

Ludzie piszcie to ze zrozumieniem.

Jak można pisać takie bzdury :obwodnica Warszawa-Lidzbark-Brodnica!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Toruń-Warszawa w Brodnicy !?!?1?!/!!!!!!!!.

Ogarnijcie się co za głupoty wypisujecie.

 

A
Adam

Droga Redakcjo proszę nie łączyć trasy przemysłowej z inwestycją GDDKiA czyli tzw.obwodnicą.

GDDKiA ma głęboko gdzieś trasę przemysłową.Zajmuje się inwestycjami na Drogach Krajowych a jedyną taką drogą jest DK15. Jedynym  wspólnym obiektem jest Rondo

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska