Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sześć ofert w przetargu na obwodnice w ciągu drogi krajowej nr 25 w Kujawsko-Pomorskiem

oprac. k@s
Sześć firm złożyło ofertę w przetargu na budowę obwodnic w ciągu drogi krajowej nr 25 w województwie kujawsko-pomorskim. Obwodnice mają wyprowadzić ruch tranzytowy z Kamienia Krajeńskiego i Sępólna Krajeńskiego.
Sześć firm złożyło ofertę w przetargu na budowę obwodnic w ciągu drogi krajowej nr 25 w województwie kujawsko-pomorskim. Obwodnice mają wyprowadzić ruch tranzytowy z Kamienia Krajeńskiego i Sępólna Krajeńskiego. Przemyslaw Swiderski / zdjęcie ilustracyjne
Jak poinformował w środę (24 stycznia) rzecznik Oddziału GDDKiA w Bydgoszczy Julian Drob, aż sześć firm złożyło ofertę w przetargu na budowę obwodnic w ciągu drogi krajowej nr 25 w województwie kujawsko-pomorskim. Obwodnice mają wyprowadzić ruch tranzytowy z Kamienia Krajeńskiego i Sępólna Krajeńskiego.

Obwodnice na DK 25 zmniejszą ruch tranzytowy w miastach

Obwodnice wyprowadzą ruch ze ścisłego centrum Sępólna Krajeńskiego i Kamienia Krajeńskiego, poprawią też płynność ruchu na trasie Bydgoszcz - Koszalin.

Obie obwodnice zostaną zrealizowane jako jedno zadanie w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku. Prace budowlane zaplanowano na lata 2026-2028.

Przetarg na realizację obu obwodnic podzielono na dwie części. Pierwsza dotyczy obwodnicy Kamienia Krajeńskiego, a druga - Sępólna Krajeńskiego. Wykonawcy mogli składać oferty na obie części lub na jedną z nich. Oferty na obie części przetargu złożyło pięciu wykonawców, zaś jedna firma - tylko na pierwszą część. Obecnie rozpoczyna się etap badania i oceny ofert.

Obwodnica Kamienia Krajeńskiego - przebieg

Obwodnica Kamienia Krajeńskiego będzie miała długość 2,5 km. Przebiegać będzie od ronda w ciągu ul. Sępoleńskiej, przejdzie mostem nad rzeką Kamionką i włączy się do obecnej DK 25 niedaleko miejscowości Orzełek.

Obwodnica Sępólna Krajeńskiego - przebieg

Obwodnica Sępólna Krajeńskiego będzie dłuższa - będzie miała długość 6,4 km. Najpierw poprowadzi mostem nad rzeką Sępolenką, a linię kolejową Chojnice - Nakło przetnie pod wiaduktem kolejowym. Dalej trasa będzie prowadzić równolegle do linii kolejowej. Na przecięciu z drogą wojewódzką nr 241 ma powstać rondo, a w miejscu przecięcia doliny rzeki - most. W miejscu włączenia do obecnej dk 25 postanie kolejne rondo.

(źródło: PAP)

Źródło:

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska