Szkolenia to fikcja? Tak mówi nam były pracownik "Renomy"

Mateusz Mazur [email protected]
"Renoma" twierdzi, że ta kobieta nie posiadała ważnego biletu i rzuciła się do ucieczki. Kontroler stojący przy wyjściu próbował uniemożliwić jej ucieczkę, pomagała mu współpracownica
"Renoma" twierdzi, że ta kobieta nie posiadała ważnego biletu i rzuciła się do ucieczki. Kontroler stojący przy wyjściu próbował uniemożliwić jej ucieczkę, pomagała mu współpracownica Jarosław Pruss
Czy "Renoma" źle szkoli swoich pracowników? Zdaniem byłego kontrolera przygotowanie do zatrudnienia jest bardzo słabe.

Nie milkną echa kontrowersyjnej sytuacji z poprzedniego tygodnia, kiedy kontrolerzy biletów siłą zatrzymali jedną z pasażerek.

Przeczytaj: Pasażerka brutalnie potraktowana w bydgoskim tramwaju. - Ratunku! Niech mi ktoś pomoże! - wołała kobieta

Tym razem do naszej redakcji zgłosił się Czytelnik, który wcześniej pracował, jako kontroler biletów w "Renomie". Opowiada on o kulisach pracy. Jego zdaniem firma w słabym stopniu przyucza swoich pracowników.

- Nie można powiedzieć, że firma nas szkoliła. Przeprowadzono z nami jedynie testy i sprawdzono wiedzę z zakresu cen biletów i prawa przewozowego. Rozmowa z psychologiem była w moim przypadku wręcz śmieszna. Poza tym pracownicy są często brani z łapanki. Niektórzy w ogóle nie nadają się do tej pracy - mówi nasz Czytelnik, który nie chce narażać się byłemu pracodawcy i prosi o anonimowość.

Czytaj też: Były "kanar"opowiada o kulisach pracy. "Renoma" zaprzecza lub milczy

- Pracowałem tam siedem miesięcy i po tym czasie sam zrezygnowałem. Moim zdaniem firma żeruje na pracownikach. Nie chciałem pracować za śmieszne pieniądze. Na początku jeszcze mi się to opłacało, ale z czasem stawki szły w dół. Poza tym nie mogłem zweryfikować, ile tak naprawdę zarobiłem - dodaje.

Mężczyzna podaje także przykłady nieprzepisowych działań kontrolerów. - Blokowanie kasowników jest na porządku dziennym, ale zależy to głównie od samego pracownika, czy stosuje takie zasady. Najczęściej żeruje się na młodzieży, kobietach i osobach starszych. To są tzw. "goldy", czyli kwity, które na pewno będą zapłacone. Zasada jest również taka, że nie podchodzi się do tych "mocniej zbudowanych", bo wiadomo, że nie wyciągniemy od nich żadnej kasy.

Czytelnik potwierdza również, że niektóre mandaty, które wystawiane są podróżnym, są nieuczciwe. - Kwity, które wypisują kontrolerzy, często są naciągane. Koleżanka ostatnio dostała mandat, bo nie zdążyła dopchać się do kasownika. Dla kontrolera to jest jednak pieniądz.

Ze słowami byłego "kanara" nie zgadza się adwokat Łukasz Syldatk, pełnomocnik firmy. - Zdecydowanie zaprzeczam wszystkim zarzutom. Wskazuję, że osoba anonimowa, skonfliktowana jest najmniej wiarygodnym źródłem informacji. Jej wiarygodność jest zerowa.

- "Renoma" ma swoich prawników, którzy uważają, że zawsze mają rację. Żeby z nimi walczyć trzeba mieć dużą sumę pieniędzy i pójść z nimi do sądu - odpowiada dawny pracownik.

Były "kanar" zna także przypadki, kiedy kontroler jest stroną bardziej konfliktową. - Zdarzają się sytuacje, że to kontroler zachowuje się agresywnie. Szturchanie, przyciskanie do wiaty na przystankach lub do szyby w autobusach i tramwajach widziałem już wielokrotnie. Nawet moja żona miała z tym problemy. Była popychana, pomimo tego, że miała ważny bilet - twierdzi były pracownik "Renomy".

Do sprawy wrócimy.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
BandzioR

Bardzo dobrze ze tak zareagowali kontrolerzy skoro byl agresywny... maja dac sobie po mordzie bic??

 

Skoro ja płacę za bilet marne 3 zł to chce aby wszyscy płacili a nie ze tylko wybrani a jka nie chca kupic biletu niech placa kary!!!!!!!!!

P
Piotr

Nie ma ludzi świętych każdy ma grzechy 1) pasażer - bywa że wsiada do pojazdu i za miast skasować bilet siada, nie ma biletu? otóż ma! ale wyciąga go dopiero z portfela/torebki a to jest zdecydowanie za późno, 2) kontroler - bywa że podchodzi za raz po tym jak pojazd ruszy z przystanku dlaczego? tego nie wiem może dlatego że widzi kto był w pojeździe a kto dopiero wsiadł, ale to nie jest wytłumaczenie jakiś czas z temu jak rzecznikiem był Pan Grenz był artykuł chyba w Pomorskiej że kontroler powinien kontrolować gdy pojazd pokona połowę odległości między przystankami, 3) co zapamiętałem podczas kontroli a tych widywałem jako pasażer bardzo dużo wykorzystywanie nie wiedzy pasażerów przykład swego czasu za bagaż jeżeli przekraczał 120 cm było trzeba zapłacić kasując chyba normalny bilet, bywało że pasażer miał torbę o wymiarach 118 cm, wiem jaki wymiar miała jego torba bo sam taką samą torbę miałem, ale kontroler powiedział że bagaż jest za duży, ocenił na oko a student nie znając przepisów mandat przyjął, to był cios poniżej pasa.

r
rocklee

Śmieszy mnie to, że jak ludzie są przeciwko kanarom to są uznawani za złodziei itd. Tylko nie biorą pod uwagę to, że chcą Oni po prostu, żeby kontroler był UCZCIWY i KAŻDEGO sprawdzał a nie tylko wybrańców (takich jak wymienieni w tekście). Ja jestem za tym by w każdym autobusie było przynajmniej po dwóch kontrolerów albo system taki jak w PKS, bo naprawdę nie jest to uczciwie, że ja MUSZĘ płacić co miesiąc kasę na miesięczny (jak i wiele osób), a w nagrodę jak coś źle pójdzie z odczytem (lub ze skasowaniem w urządzeniu kasującym, a znam takie przypadki) jesteśmy traktowani tak samo jak złodzieje i jest to naprawdę przykre. Można rzec, że więcej praw ma żuł, dres i cygan w środkach komunikacji aniżeli uczciwy człowiek, bo Ty człowieku możesz dostać po głowie itd., a tamtych nikt nie ruszy, bo to święte krowy :(

Dodaj ogłoszenie