Na początku jednak przypominamy, że trwa głosowanie Najpopularniejszą Szkołę Jazdy i Najpopularniejszego Instruktora Kujaw i Pomorza 2011. Wysyłajmy więc SMS-y. Jeden SMS to jeden głos, a tych można przesłać dowolną liczbę.
Zobacz jak głosować w plebiscycie Najpopularniejsze szkoły jazdy i instruktorzy Kujaw i Pomorza >>
Tajemnice warsztatu
Podczas jazdy praktycznej na prawo jazdy kategorii "B" kierujący krąży po mieście pod czujnym okiem egzaminatora co najmniej 25 minut. W jakich miejscach Bydgoszczy wpada najczęściej? Jest ich wiele.
Rajmund Gill, instruktor - wykładowca Szkoły Jazdy "Modraczek" w Bydgoszczy, przyznaje że ujawnia tajemnice swego warsztatu zawodowego, ale dla dobra większej sprawy dzieli się nimi z Czytelnikami "Pomorskiej".
W codziennym szkoleniu kursantów pan Rajmund posługuje się planem Bydgoszczy, na którym wyodrębnił siedem stref trudności jazdy. Strefę siódmą, jako że jej środkiem przebiega ulica Gdańską, traktuje jako dwie.
Jedziemy przez Bielawy
Zacznijmy od strefy oznakowanej na planie Rajmunda Gilla jako bydgoskie Bielawy.
Ulica Cicha to zmora większości zdających na prawo jazdy. Warto pamiętać, iż jest to droga częściowo jednokierunkowa - od wlotu z ul. Wyszyńskiego do skrzyżowania z ul. Mierosławskiego. W dalszym swym biegu Cicha jest już dwukierunkowa. Najczęstszym błędem, pomimo wielokrotnych ćwiczeń, jest próba skrętu w lewo - w ul. Mierosławskiego z prawego pasa ruchu, względnie dalej - próba skrętu w lewo w Lelewela z lewego pasa (w tym miejscu Cicha jest już dwukierunkowa).
Ulica Chodkiewicza w kierunku Wyszyńskiego i Cichej to trasa dwukierunkowa. Koniec ul. Chodkiewicza ma dwa wyloty (w prawo i lewo), a nie ma wlotu. Z tego powodu kursant często traktuje ten odcinek jako jednokierunkowy i skręcając w lewo w ul. Cichą zjeżdża zbyt szybko na lewy pas ruchu, co kończy egzamin. Warto zwrócić uwagę, iż w tym miejscu, skręcając w prawo w ul. Wyszyńskiego, zauważamy znak B-20 "Stop" (przeznaczony dla rowerów na sąsiedniej ścieżce) i osoba zdająca zatrzymuje się, często bez potrzeby (gdy z lewej nie nadjeżdżają pojazdy), bo w tym punkcie obowiązuje tylko znak A-7 "ustąp pierwszeństwa".
Partnerem naszej akcji jest PZM OZDG Sp. z o.o. w Bydgoszczy, który posiada ośrodki szkoleniowe i nie bierze udziału w plebiscycie