https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Szybka kolej nie dla Bydgoszczy

Piotr Wiśniewski
nie w Bydgoszczy
nie w Bydgoszczy archiwum pomorska.pl
Kolej dużych prędkości według obecnych planów PKP ma omijać największe miasto województwa. Najpierw oddaliły się szanse na powstanie drogi ekspresowej S5. Teraz przejdzie Bydgoszczy mimo nosa kolejna duża inwestycja?

Planowana linia kolei dużych prędkości połączy m.in. Warszawę, Łódź, Wrocław oraz Poznań. Rozpoczęcie budowy planowane jest na przełom 2013 i 2014 roku a zakończenie około 2020. Koszt inwestycji to około 10 miliardów euro.

Przeczytaj również: Darmowy bilet na pociąg. PKP Intercity stać na taką promocję?

Czas podróży ma zmniejszyć się aż o połowę. Np. przejazd z Warszawy do Poznania ma trwać jedynie półtorej godziny. Z tego luksusu nie skorzystają niestety bydgoszczanie. W naszym województwie szybka kolej przebiegać będzie tylko przez Grudziądz, Toruń oraz Włocławek.

To kolejna, po fiasku negocjacji w sprawie S5 i odkładanym od lat remoncie dworca głównego, porażka naszych samorządowców. Czy teraz do tej niechlubnej listy dołączy szybka kolej?

- Prezydent Rafał Bruski zgłosił w tym roku swoje uwagi na tematu przebiegu Kolei Dużych Prędkości przez Laskowice Pomorskie (po śladzie istniejącej linii kolejowej 131 - dop. red.) - informuje Piotr Kurek, rzecznik prezydenta miasta - Nie mamy jeszcze odpowiedzi resortu, która ustosunkowałaby się do naszych wniosków.

A może pomogą nowo wybrani parlamentarzyści?

Poseł Kosma Złotowski z Prawa i Sprawiedliwości deklaruje, że zrobi wszystko, by szybka kolej jednak przebiegała przez Bydgoszcz. - Jestem zwolennikiem ponadpartyjnego porozumienia w tej sprawie.
- Kluczem do zdobycia KDP dla Bydgoszczy powinno być powstanie metropolii ze stolicą w naszym mieście - tłumaczy Łukasz Krupa z Ruchu Palikota - Koncepcja metropolii powinna nam zagwarantować rozwój infrastruktury.

Nadzieje na budowę szybkiej kolei w Bydgoszczy dzięki powstaniu metropolii bydgoskiej ma również poseł Jarosław Katulski z Platformy Obywatelskiej - W tej kadencji sejmu zamierzam uczestniczyć w pracach komisji infrastruktury i po zapoznaniu się z dokumentami ubiegać się o Kolej Dużych Prędkości dla Bydgoszczy - podkreśla świeżo wybrany poseł.

Więcej informacji z Bydgoszczy znajdziesz na stronie www.pomorska.pl/bydgoszcz

Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorców
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 36

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

W
W.M.
No i co my tu mamy. Zajadłe toruńskie wypowiedzi, trącące totalnym kompleksem niższości, bezradnością, prostactwem i zwykłym chamstwem. Brak podstawowej, merytorycznej wiedzy w temacie, która to została zdeptana szowinistyczną głupotą i zwykłą marną zawiścią. Nieadekwatne, nadpobudliwe reakcje wynikające z ... powyższego. To jest żenujące i jednocześnie smutne, a także po raz "enty" pokazujące jakie to relacje panują w tym regionie za sprawą toruńskiego pasożyta /czytaj polityków toruńskich/. To również tylko potwierdza jedno, nie ma innej alternatywy na normalność i faktyczny rozwój tego regionu jak Metropolia Bydgoska. Dlatego nie wolno się oglądać na prawo czy lewo, tylko konsekwentnie realizować ten cel. Metropolia Bydgoska, zróbmy to! Dobro zawsze zwycięży.

Zgadzam się z tobą. Choć mieszkam dość blisko Torunia, to zauważam jak bardzo jesteście rolowani przez Toruń. W chwili tworzenia istniejącego województwa (kujawsko-pomorskiego) zbyt mocno ulegliście Toruniowi. Zbyt łatwo poszliście na ustępstwa, teraz są tego owoce. Jeżeli ustąpicie w temacie metropolii, los wasz będzie niestety kiepski, przegracie bardzo wiele. Sam projekt BiT City-przecież na tym skorzysta przede wszystkim Toruń. Niech ten "słabej jakości marszałek" nie łudzi was przedłużeniem trasy do lotniska. Wam przedłużą trasę do lotniska, która niewiele wniesie w rozwój Bydgoszczy, a Toruń sam sobie rozbuduje sieć kolejową w znacznym stopniu, bo takowej praktycznie nie posiada. A to jest tylko jeden temat...
W
W.M.
Coraz bardziej skłaniam się do opinii pewnej byłej posłanki,że polskie społeczeństwo to jest zbiór przypadkowych jednostek...dodam od siebie że głupich...wybrać PO w Bydgoszczy to trzeba być nieźle popierd...

Ja wam pisałem o tym przed wyborami. Przecież wyraźnie widać, że w PO rządzi grupa toruńska. A Toruń ma wielkie ambicje i aspiracje, więc będą was rolować. Piszę to, pomimo, że mieszkam stosunkowo blisko Torunia
C
Coach Factory
When it arrives to Coach Outlet , among the most well-known and trusted manufacturers is Coach Factory. The manufacturer is well-known for its luxurious louis vuitton bags sequence which have equally purpose and style. It may be a Louis Vuitton bags of superb criteria and produced of only the finest fabrics and Coach Factory Online materials. Have you been looking for inexpensive ? You are absolutely not the only one. If you need a bag which you can put on everyday louis vuitton handbags , then the Coach Shoulder Bag is for you.The conventional Louis Vuitton are produced for qualified females in add-on to university college Coach Factory Outlet Online students for there are so various styles and styles. These Coach Outlet Store Online have far more traditional and sensible styles inside the typical colour of white, louis vuitton dark and brown. that is why Coach arrived up using the Louis Vuitton handbags selection to cater towards youthful and trendy woman.
K
Krzyzak
I bardzo dobrze Tyfusom.Kiedy oni wkoncu zrozumieja ze okradanie Wloclawka, Grudziadza,Swiecia przestalo sie oplacac.
C
Coach Outlet
On his recentCoach Factory Online

climb onCoach Factory Outlet

Online El Capitan,Chanel Purses

Caldwell battled fatigueCoach

Factory Outlet and Coach

Outletthe Chanel Pursesimpending

winterCoach Store Online on what

will beCoach Factory considered

the hardestCoach Factory Store big

wall free climb in

the Coach Outletworld (free as

in freeLouis Vuitton Handbags of

aid; he Coach Facotry Outlet Online

usedLouis Vuitton Store a

rope andCoach Factory Outlet

protectionCoach Factory Online in

case of

falls, Coach Fatory Outlet Store

but only

hisCoach Factory Outlet hands

and feet Chanel Pursesto go up).

DrivingChanel Purse home to Estes Park,

Colo.,Louis Vuitton Bags Caldwell,

33, saidCoach Factory Online the route

did feel Chanel Storedifferent from

others.As soon as

mountaineeringChanel Bag was

considered Louis Vuitton Pursesa

recreational

activity, Coach Outlet Store Online

climbersChanel Store began reporting

their featsCoach Bags in one

form orCoach Handbags another. In

1336, theLouis Vuitton Purses

wandering Chanel HandbagsItalian

poet Petrarch

.
I
Inw
To najlepszy wariant połączenia Trójmiasta z Warszawą - BO NAJKRÓTSZY I przejrzysty. Kolej dużych prędkości nie jest po to żeby krążyć po okolicy tylko szybko i prosto jechać do celu. Do Bydgoszczy z pewnością zostanie poprowadzone odgałęzienie linii, co ma zalety, bo wtedy jeździłyby pociągi bezpośredniej relacji do Warszawy przez Toruń.
B
Bydgoscy wariaci
Wszyscy powinni wiedziec bylo o tym w RMF FM to jest fakt w Bydgoszczy szkoleniem aplikantow zajmuje sie wariat i psychopata taki adwokat zamiast w kryminale ma miejsce w komisji na uczelni Slawomir Maciejewski na ulicy przed swoja kancelaria na Nowym Rynku 5 pobil do nieprzytomnosci klientke zaraz potem sprzedal dom a sam zamknal sie w szpitalu psychiatrycznym gdzie udawal niepoczytalnosc Jest wariatem psychopata i zboczencem zostal wykluczony z zespolu adwokackiego ale wariat sie wyleczyl caly czas prowadzi kancelarie na Nowym Rynku 5 i moze dalej rozbijac klientkom nosy bo wariat moze juz zupelnie wszystko nawet byc dalej adwokatem ta kobieta musiala wyprowadzic sie z Bydgoszczy
k
kolejarz
Na całym świecie szybkie koleje buduje się po to by zespoić największe miasta w kraju,
Na pewno zmienia przebieg KDP. Ponieważ Przeciąganie trasy Warszawa-Gdańsk na zachód tylko po to by przyłączyc takie 'metropolie" jak Włocławek,Toruń czy Grudziadz nie ma uzasadnienia ekonomicznego.
Są Tylko trzy możliwości
-trasa kieruje się na Bydgoszcz i odbija na Gdańsk,
albo idzie prosto z Warszawy do Gdańska
lub co najbardziej trasa prawdopodobne niepowstanie nigdy
j
ja
Zgadzam się! Oczyśćmy się z brzydgoszczy, niech sobie zrobią powiat kujawski i patrzą jak miasto się powoli wyludnia, a Toruń z Grudziądzem z autostradą szybką koleją i bogactwem turystycznym utworzą osobne województwo – bo to te rejony teraz będą się najszybciej rozwijać!
Bardzo dobry pomysł, wtedy Bydgoszcz znowu by stała się stolicą i przeciagnęła wszystkie inwestycje do siebie,zaś o metropolii Bydgosko-toruńskiej i o pieniądzach toruń by mógł zapomnieć. Po kilku latach by was przyłączono do Mazowsza
k
krzyżak
Trzeba twardo obstawać przy tworzeniu Metropolii Bydgoskiej. To m.in. unicestwi śmieciowe zamiary toruńskie, jakichś tam Żurawskich i im podobnych. Metropolia Bydgoska i po problemie z pasożytami. Wicemarszałek "stalowy".

Zgadzam się! Oczyśćmy się z brzydgoszczy, niech sobie zrobią powiat kujawski i patrzą jak miasto się powoli wyludnia, a Toruń z Grudziądzem z autostradą szybką koleją i bogactwem turystycznym utworzą osobne województwo – bo to te rejony teraz będą się najszybciej rozwijać!
G
Grudziądzanin
Tak dla referendum w sprawie odłączenia pomorskiego miasta Grudziądza od województwa kujawsko-pomorskiego.
Nigdy na bydgoszcz nie mogliśmy liczyć, niech tkwią na tych swoich Kujawach
s
stalowy
Trzeba twardo obstawać przy tworzeniu Metropolii Bydgoskiej. To m.in. unicestwi śmieciowe zamiary toruńskie, jakichś tam Żurawskich i im podobnych. Metropolia Bydgoska i po problemie z pasożytami. Wicemarszałek "stalowy".
W
Wiesław Żurawski
Jako radny Sejmiku Wojewódzkiego zrobię wszystko, aby linię szybkiej kolei przeprowadzono z Torunia do Gdańska przez Grudziądz - Malbork. Grudziądz jest jedynym miastem 100-tysięcznym, które nie posiada pociągu elektrycznego. Brak połączeń dalekobieżnych. Tymczasem Bydgoszcz ma połączenia z każdym regionem Polski. Elektryfikacja węzła grudziądzkiego miała odbyć się w 1976 roku ! Więc który mamy rok oczekiwania ? 35-ty rok. W ten sposób Grudziądz stracił wiele, nie był nawet miastem wojewódzkim mimo, że wtedy był jeszcze minimalnie większym od Włocławka. Moja walka o kolej dla Grudziądza będzie bezwzględna i dlatego proszę o wsparcie radnych Sejmiku ze wschodniej (toruńskiej) części województwa kujawskiego.
Nowy radny - Wiesław Żurawski
G
Grudziądzanin
Szybka kolej idąc śladem krajów Europy Zachodniej powinna być zlokalizowana w pobliżu autostrad, węzłów autostradowych, miejsc przeładunkowych. Z tego co mi wiadomo Bydgoszcz nie ma autostrady a Grudziądz i Toruń jako taką autostradę posiadają. Z drugiej strony ze względów epidemiologicznych kolej nie powinna przebiegać w pobliżu Bydgoszczy.
B
Bydgoszczanin
Teraz widać, że Toruń chce przyciągnąć do siebie tę linię, a przebiegać ma ona prawdopodobnie po jego wschodniej i północnej stronie, czyli bardzo niekorzystnie z bydgoskiego punktu widzenia.
Temu przyciąganiu służy forsowanie projektu BiT Ciy i ostatnio tzw. platformy multimodalnej. Chodzi o to, by w Warszawie sprawić wrażenie, że nasze miasta są jednym wspólnym organizmem. I to jest taktyka skuteczna.
Kontaktowaliśmy się z Instytutem Kolejnictwa, który przygotowuje analizy przebiegu trasy KDP. Tam powiedziano nam, że mają tylko przygotować projekt połączenia KDP z obszarem metropolii bydgosko-toruńskiej, a to, z której strony metropolii kolej będzie przebiegać, naprawdę niewiele ich interesuje.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska