Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ta firma łamie standardy na polskim rynku. Rozmowy kwalifikacyjne odbywają się podczas przejażdżki luksusowym autem

oprac. (d-ka)
KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Nagrodzona akcja jest nowością w spojrzeniu na rekrutację na polskim rynku pracy. Wyróżniają ją niestandardowe podejście do kandydata oraz nietypowe narzędzia. Projekt przeprowadzony na początku września br. pod nazwą „Shall we have a ride?”, rozpoczął się od wybrania przez zespół rekrutacyjny KMD poszukiwanych specjalistów, których następnie zaproszono na spotkanie rekrutacyjne podczas… przejażdżki nowoczesnym modelem Tesli. Nietypowym elementem była też możliwość porozmawiania na jej siedzeniach ze swoim potencjalnym menadżerem, z pominięciem etapu rekrutacji przez HR.

Podanie o podwyżkę [wzór]. Jakich argumentów użyć, by przekonać szefa, że należy nam się podwyżka?

Ci kandydaci są zmęczeni zbyt częstym otrzymywaniem ofert, więc bardzo rzadko na nie odpowiadają

– Rynek IT jest niezwykle trudny dla działów rekrutacji – komentuje Anna Kosińska, kierownik działu komunikacji w KMD Polska. – Popyt na talenty od dawna przewyższa ich podaż. Dodatkowo programiści zwykle nie przepadają za HR-owcami, co nie ułatwia pracodawcom zadania. Kandydaci są zmęczeni zbyt częstym otrzymywaniem ofert, więc bardzo rzadko na nie odpowiadają. Pozostają jednak otwarci na merytoryczne rozmowy i ciekawe propozycje. Istotne jest dla nich również wcześniejsze poznanie potencjalnego menadżera zespołu. Ta możliwość jest tym ważniejsza, że bardziej niż kolegom z innych branż zależy im na pracy wśród ekspertów, z którymi mogliby tworzyć nie tylko zgrany zespół, ale też rozwijać wspólną pasję i poszerzać wiedzę.

Ta firma łamie standardy na polskim rynku. Rozmowy kwalifikacyjne odbywają się podczas przejażdżki luksusowym autem
Nadesłane

Kandydatów wytypowano w oparciu o przebieg ich ścieżek karier za pośrednictwem portalu LinkedIn.com. Następnie rozesłano do nich indywidualne zaproszenia wraz z linkiem do spersonalizowanej strony internetowej nawiązującej do doświadczeń konkretnej osoby. Na tym etapie od możliwości przejechania się luksusowym autem kandydatów dzieliło tylko jedno kliknięcie potwierdzające udział w procesie rekrutacyjnym. Podczas niego mogli porozmawiać z menadżerami firmy o nowych technologiach, programowaniu, a także projektach realizowanych przez KMD i możliwościach rozwoju, jakie firma oferuje swoim pracownikom.

Dlaczego odeszli od tradycyjnego schematu?

– Dynamiczny rozwój rynku IT zmusza działających w nim pracodawców do nieustannego ćwiczenia swojej kreatywności – mówi Dariusz Kubacki, wiceprezes i dyrektor generalny w KMD Polska. – Dlatego właśnie odeszliśmy od tradycyjnego schematu rozmowy rekrutacyjnej, w którym omawia się przede wszystkim stanowisko pracy. Zaproponowaliśmy kandydatom dyskusję poza biurem o tym, co interesuje ich najbardziej: projektach i technologiach, bez rekrutacyjnego ciśnienia. Stawialiśmy nie na przyspieszenie całości procesu, a raczej na nietypowe doświadczenia i zainteresowanie topowych kandydatów oraz dobór projektów do ich oczekiwań i kompetencji. To wymagająca grupa odbiorców, a my chcemy dotrzeć do niej w ambitny sposób.

Jakie relacje łączą nas z kolegami z pracy? [ZDJĘCIA]

KMD to największy duński gracz na europejskim rynku IT, który od ponad 40 lat dostarcza usługi informatyczne na potrzeby rządu i samorządów lokalnych w Danii, a także firm z sektora prywatnego w Skandynawii.

Konkurs Siła Przyciągania ma na celu wyłonienie najciekawszych i najskuteczniejszych przedsięwzięć, które pozwalają na przyciągnięcie i zatrzymanie w firmie najbardziej utalentowanych pracowników. Organizatorem konkursu jest Bonnier Business (Polska).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska