https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tajemniczy skrót BPO, czyli usługi dla biznesu

Pro Progressio
Tajemniczy skrót BPO, czyli usługi dla biznesu  Centrum Operacyjne BPO obsługuje nie jeden, a wiele procesów
Tajemniczy skrót BPO, czyli usługi dla biznesu Centrum Operacyjne BPO obsługuje nie jeden, a wiele procesów Pro Progressio
Wiele mówi się o dynamicznym rozwoju sektora nowoczesnych usług dla biznesu, który według raportu Fundacji Pro Progressio rośnie co roku w tempie 18-20 proc. Polscy dostawcy rozmaitych usług coraz chętniej określają się mianem firm BPO. Czy aby na pewno słusznie?

Skrót BPO można przetłumaczyć jako Business Process Outsourcing, czyli outsourcing procesów biznesowych.

- Skoro "procesów", to znaczy, że wielu, a nie jednego wybranego - mówi Wiktor Doktór, prezes Fundacji Pro Progressio. -  To właśnie główna różnica pomiędzy firmą BPO, a przedsiębiorstwem świadczącym wybrany rodzaj usług outsourcingowych. Podmiot oferujący obsługę klienta, finansową, księgową, kadrowo-płacową z zakresu windykacji czy zakupów owszem, świadczy usługi typu BPO, ale niekoniecznie jest centrum usługowym typu BPO. 

Zanim określenie BPO stało się modne, na polskim rynku funkcjonowały (i nadal powinny funkcjonować) inne nazwy, a wśród nich: biuro księgowe, kancelaria rachunkowa, firma call contact center czy firma windykacyjna. 

Centrum Operacyjnym BPO prawidłowo określa się taką organizację, która w ramach prowadzonej działalności obsługuje nie jeden, ale wiele procesów. Na przykład łącząc obsługę finansowo-księgową z działalnością typu call contact center. 

Wśród dużych graczy BPO, w tym głównie wśród tych z kapitałem zagranicznym można zauważyć, że w ramach jednego centrum operacyjnego obsługiwane są nie jeden czy dwa, ale kilka, kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt różnych procesów biznesowych. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska