Wczoraj pokazaliśmy Państwu jak przebiegać będzie budowany właśnie odcinek Trasy Uniwersyteckiej od ulicy Wojska Polskiego do Ulicy Ujejskiego i dalej kawałeczek w kierunku al. Jana Pawła II. Dziś prezentujemy kolejny odcinek drugiego etapu trasy. Oto, jak połączona będzie z al. Jana Pawła II. Połączona, choć w rzeczywistości przebiegnie nad nią.
>> Najświeższe informacje z regionu, zdjęcia, wideo tylko na www.pomorska.pl <<
Trasa przekroczy ulicę Ujejskiego trochę na północ od ulicy obecnie łączącej Ujejskiego z al. Jana Pawła II. To właśnie tutaj trzeba będzie zjechać z Trasy Uniwersyteckiej , aby dostać się do nitki al. Jana Pawła II prowadzącej z północy na południe (w kierunku lotniska).
Na skrzyżowaniu z ul. Ujejskiego odbijamy w kierunku ulicy Karpackiej. Tam, na obecnie istniejącym skrzyżowaniu powstanie rondo, z którego zjedziemy do al. Jana Pawła II do pasa prowadzącego na południe. W tym miejscu auta jadące od północy (od ronda Toruńskiego) będą mogły zjechać z al. Jana Pawła II najpierw do wspomnianego wcześniej ronda, a potem do skrzyżowania Ujejskiego z Trasą Uniwersytecką.

A zatem wracamy na Trasę Uniwersytecką, która za skrzyżowaniem z Ujejskiego przejedzie bezkolizyjnie wiaduktem drogowym nad krajową „piątką” w kierunku ul. Glinki. Sygnalizacja świetlna pojawi się dopiero na skrzyżowaniu trasy z ulicą Cmentarną. W tym miejscu będziemy mogli, albo pojechać dalej prosto w ulicę Glinki albo zjechać w lewo w al. Jana Pawła II w kierunku północnym (do ronda Toruńskiego). Także w tym miejscu na Trasę Uniwersytecką wjeżdżać będą auta jadące krajową „piątką” od południa. To będzie zatem skrzyżowanie łączące nitkę al. Jana Pawła II z południa na północ z naszą nową trasą.
Również na tym odcinku trasy, także na rondzie, które powstanie na Ujejskiego i na wiadukcie będą zarówno ścieżki rowerowe (o szerokości 2 metrów) jak i chodniki (szerokie na 1,5 metra). Przez wiadukt poprowadzą po jednej stronie - południowej.
Jeszcze przed wiaduktem nad al. Jana Pawła II wybudowane będą schody prowadzące na wiadukt.
I jeszcze kilka słów o kolorystyce wiaduktu i całej konstrukcji. Elementy betonowe będą w kolorze RAL 1014 czyli kość słoniowa. Dźwigary stalowe wiaduktu mają być w kolorze RAL 1020 - oliwkowy żółty (bez obaw, żółtego w nim niewiele widać) a balustrady określono iż mają być w kolorze RAL 6003, czyli oliwkowej zieleni. Najbardziej wyraziste będą deski gzymsowe (poziomy pas wzdłuż mostu widoczny po obu jego stronach). Wyznaczono dla nich kolor RAL 2000 czyli żółty pomarańczowy.
Jutro ostatni odcinek trasy.
Pogoda na dzień + 4 kolejne dni (27.09 + 28.09-1.10.2017) | POLSKA
Źródło: TVN Meteo Active/x-news