1 z 10
Przewijaj galerię w dół
Sezon wakacyjny w Polsce powoli dobiega końca. To okres...
fot. Pixabay.com

Sezon wakacyjny w Polsce powoli dobiega końca. To okres dużych wyzwań dla pracowników handlu, turystyki czy gastronomii pracujących z klientami.

Sprzedawcy, kasjerzy, pracownicy recepcji czy gastronomii nie mają łatwego życia. Jak to wygląda? Prezentujemy w dalszej części galerii.

2 z 10
Duże emocje. Nie zawsze dobre...
fot. Pixabay.com

Duże emocje. Nie zawsze dobre

Praca z klientami to pod wieloma względami jeden z najbardziej wymagających obszarów świata zawodowego. Czas wakacyjnych wyjazdów to obok świątecznego szału zakupowo-turystycznego drugi okres, w którym pracownicy zajmujący się obsługą klienta przeżywają szczególną próbę. Stając na pierwszej linii kontaktu z firmą, mierzą się oni z często nieprzewidzianymi pytaniami dotyczącymi usług czy produktów, ludzkimi emocjami i oczekiwaniami różnorodnych osób.

3 z 10
Mają bezpośredni kontakt z klientem...
fot. Pixabay.com/zdjęcie ilustracyjne

Mają bezpośredni kontakt z klientem

Chcąc jeszcze lepiej poznać doświadczenia, wyzwania i oczekiwania zawodowe tej grupy, zespół Pracuj.pl przeprowadził badanie wśród 528 specjalistów zajmujących się bezpośrednim kontaktem z klientami, m.in. sprzedawców, kasjerów, pracowników recepcji i sekretariatów czy też osób zatrudnionych w gastronomii.

Ich odpowiedzi są szczególnie ciekawe w kontekście inflacji i mających miejsce obecnie zmian gospodarczych. Pracownicy obsługi klienta muszą bowiem z jednej strony mierzyć się z reakcjami Polaków na rosnące ceny usług czy produktów, a z drugiej ze zmieniającą się siłą nabywczą własnej pensji.

4 z 10
Potrzebna cierpliowość...
fot. Pixabay.com

Potrzebna cierpliowość

Bezpośrednia praca z klientami, choć stereotypowo uważana za mniej prestiżowe zajęcie, wymaga od pracownika posiadania różnorodnych specyficznych umiejętności. Szczególną rolę odgrywają w niej zwłaszcza kompetencje miękkie. Potwierdzają to wyniki badania Pracuj.pl.

Ponad 2/3 badanych przyznaje, że wśród kluczowych cech w ich fachu znajdują się cierpliwość wobec klientów oraz opanowanie w trudnych sytuacjach. To cechy, które szczególnie wyróżniają się na tle innych. Na trzecim miejscu znalazła się kreatywność w nieprzewidzianych sytuacjach (31%).

Wśród ważnych cech osób pracujących bezpośrednio z klientami stosunkowo często wskazywane były także te związane z emocjami i odpowiednim usposobieniem. Obok bardzo często wymienianej cierpliwości, część respondentów wskazała jako kluczowe także empatię (30%) oraz pogodny charakter pracownika (21%).

Pozostało jeszcze 5 zdjęć.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

80-lecie OSP Kamieniec w gminie Koneck. Zdjęcia, wideo

80-lecie OSP Kamieniec w gminie Koneck. Zdjęcia, wideo

"Marsz dla życia i rodziny 2025" na ulicach Grudziądza. Na finał - festyn rodzinny

"Marsz dla życia i rodziny 2025" na ulicach Grudziądza. Na finał - festyn rodzinny

Koncert Fajansowe Sny w ramach Święta Kujawsko-Pomorskiego we Włocławku. Oto zdjęcia

Koncert Fajansowe Sny w ramach Święta Kujawsko-Pomorskiego we Włocławku. Oto zdjęcia

Zobacz również

Nieszawa wspominała wybitnego oficera marynarki Heliodora Laskowskiego

Nieszawa wspominała wybitnego oficera marynarki Heliodora Laskowskiego

Koncerty gwiazd przyciągnęły tłumy na Dni Wąbrzeźna 2025! Wystąpili Dyduła i Kowalska

Koncerty gwiazd przyciągnęły tłumy na Dni Wąbrzeźna 2025! Wystąpili Dyduła i Kowalska