ZOBACZ WIDEO:

Wiadukty (w sumie mówimy o trzech osobnych konstrukcjach) oddano do użytku w 1978 roku. Jak informuje ZDMiKP konstrukcje zbudowano nad naturalnym jarem, w którym płynie dzisiaj skanalizowana struga. W przeszłości przebiegała tędy polna droga, w okresie budowy nosząca nazwę Niziny. Estakady te były jednym z ważnych elementów projektowanej południowej trasy średnicowej przebiegającej przez cały górny taras Bydgoszczy.
Na początku lat dziewięćdziesiątych oba wiadukty drogowe wyremontowano – był to remont kapitalny (wówczas dodano na południowej jezdni trzeci pas ruchu). Remontu wiaduktu tramwajowego odbył się pod koniec pierwszej dekady XXI wieku. Nie był on nadmiernie eksploatowany, więc posłuży jeszcze przez jakiś czas.
Nowy wiadukt na Wojska Polskiego. Koszt - 22 miliony złotych
Pozostałe dwa wiadukty były już jednak w złej kondycji. Południowy wiadukt został rozebrany i zastąpiony w roku 2017 nową konstrukcją. Teraz czas na ten północny. Wykonawcą robót jest firma Mostostal Kielce. W ramach inwestycji powstanie nowy obiekt z drogą rowerową, chodnikiem i oświetleniem. Nowy wiadukt, jeśli wszystkie prace będą przebiegały zgodnie z planem, ma być przejezdny już zimą. Całość prac natomiast zakończy się do połowy przyszłego roku. Koszt prac to ponad 22 miliony złotych.
Zobacz zdjęcia z drona:
Utrudnienia na Wojska Polskiego i Jana Pawła II
W związku z pracami kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami w tym miejscu. Po zorganizowaniu przy wiadukcie zaplecza budowy, wykonawca przygotował przejazdy przez pas zieleni na ul. Wojska Polskiego i ul. Jana Pawła II (pod obiektem), po których obecnie poruszają się pojazdy. Kierowcy muszą uważać na zmiany w organizacji ruchu, zwężenia i ograniczenia prędkości - przypomina ZDMiKP. Ruch tramwajowy na tym odcinku odbywa się natomiast na dotychczasowych zasadach
Bydgoskie Młyny Rothera o poranku. Zdjęcia z drona