
Moc zapachu
Zapach jest niezwykle skuteczny w przywoływaniu miłych wspomnień. W ten sposób sklepy łączą to, co powinno być najbardziej bolesną częścią zakupów (płacenie za nie) z kojącym zapachem pysznego domowego wypieku. Zapach pieczywa ma zatem ułatwiać dokonywanie decyzji zakupowych i sprawić, że poczujemy się wyjątkowi i nagrodzeni.
Dodatkowo nic tak nie pobudza apetytu jak zapach świeżego pieczywa. W głodni klienci są w stanie kupić więcej. Za sprawą świeżo wyjętych z pieca pachnących wypieków, sklepy starają się więc zachęcić do większych zakupów.

Duże wózki sklepowe
Duże wózki sklepowe wpływają na podświadomość klientów, którzy często wkładają do nich więcej, niż zamierzali kupić. Duży wózek dłużej wydaje się być pusty niż mały koszyk.

Wyprzedaże i promocje
Kolorowe znaczki, wyraziste naklejki - promocje w sklepach trudno przeoczyć a to popularna przyczyna nadprogramowych produktów w koszyku. Często jednak oferty promocyjne wcale nie są tak korzystne, jak mogłyby się wydawać. Zdarza się też, że regularne ceny są podkreślane kolorem, by wyglądały niczym promocja i przyciągały wzrok klienta.

Relaksująca muzyka
W supermarketach zwykle cicho gra spokojna, wyciszająca muzyka. Wszystko po to, by klienci poczuli się zrelaksowani i byli w dobrym nastroju. Dzięki temu zwalniają tempo, wolniej spacerują po sklepie i równocześnie zauważają więcej produktów na półkach i są skłonni wydać większą sumę pieniędzy.