
Takie sztuczki stosują sklepy, by klienci kupowali więcej.
Supermarkety stosują liczne sztuczki psychologiczne i triki marketingowe, żeby klienci chętniej kupowali przedmioty, których tak naprawdę nie potrzebują i dzięki temu zostawiali w sklepach więcej pieniędzy.
Jakie triki marketingowe stosują sklepy? Oto lista najczęściej wykorzystywanych sztuczek w sklepach. Zobacz koniecznie w naszej galerii >>>>>

Sklep jak labirynt
Niektóre sklepy przypominają labirynt, zaprojektowany tak, aby kupujący przemierzając alejki mógł zobaczyć wszystko, co jest w ofercie.

Drobne produkty impulsowe
Zakupy impulsywne to zakupy "od pierwszego wejrzenia", dokonywane spontanicznie, bez zastanowienia, pod wpływem nagłej silnej potrzeby kupienia czegoś, czego kupujący nie potrafi sobie odmówić. Bardzo istotnym jej elementem jest ekspozycja tzw. produktów impulsowych.
Niektóre sklepy umieszczają w pobliżu większych produktów małe przedmioty i gadżety, które wygląda jak okazja.

Układ asortymentu na półkach
Sklepy starają się wpływać na podświadomość klientów między innymi za pomocą odpowiedniego układu towaru na półkach. Na wysokości wzroku oraz na wyższych regałach ustawiane są produkty w wyższych cenach, na niższych zaś - te najtańsze. Wielu klientów chętniej wybierze coś, po co nie musi się schylać.