1 z 14
Przewijaj galerię w dół
IKEA to największa na świecie przedsiębiorstwo zajmujące się...
fot. Krystian Dobuszyński

Takie sztuczki stosuje IKEA, by klienci kupowali więcej. Zobacz

IKEA to największa na świecie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją oraz sprzedażą mebli, a także artykułów dekoracyjnych. Roczny przychód sieci IKEA to około 50 mld dolarów (czyli ok. 200 mld zł).

Skandynawska sieć stosuje liczne sztuczki psychologiczne, żeby klienci chętniej kupowali przedmioty, których tak naprawdę nie potrzebują i dzięki temu zostawiali w sklepach IKEA więcej pieniędzy.

Jakie triki marketingowe stosuje IKEA? Listę 12 sztuczek ujawnił Trung Phan, kanadyjski dziennikarz "The Hustle Daily". Wymienił on 12 trików psychologicznych stosowanych w sklepach sieci IKEA.

Jakie sztuczki stosowane są w sklepach IKEA - najpopularniejszej sieci z meblami do samodzielnego złożenia i sprzętem AGD?

Zobacz koniecznie w naszej galerii >>>>>

2 z 14
1. IKEA SPRZEDAJE MEBLE, KTÓRE WYMAGAJĄ SAMODZIELNEGO...
fot. Andrzej Szkocki

Takie sztuczki stosuje IKEA, by klienci kupowali więcej. Zobacz

1. IKEA SPRZEDAJE MEBLE, KTÓRE WYMAGAJĄ SAMODZIELNEGO MONTAŻU
Pierwszy trik psychologiczny stosowany przez sieć IKEA to model biznesowy: sprzedawać meble wymagające samodzielnego montażu i wysiłku.

Badanie przeprowadzone na Harvardzie z 2011 r. wykazało, że ludzie przypisują wyższą wartość towarom montowanym samodzielnie. Zgodnie z wynikami tego badania klienci są gotowi zapłacić o 63% więcej za produkty, które wymagają od nich wysiłku, w porównaniu do towarów wstępnie zmontowanych.

To tzw. "Efekt IKEA" - wolimy to, co sami zrobiliśmy, nawet jeśli zapłaciliśmy za to więcej.

3 z 14
2. LOKALIZACJA SKLEPÓW IKEA...
fot. Marzena Bugała

Takie sztuczki stosuje IKEA, by klienci kupowali więcej. Zobacz

2. LOKALIZACJA SKLEPÓW IKEA
Dostanie się do sklepów sieci IKEA też często wymaga pewnego "wysiłku" i czasu - wiele z ponad 440 lokalizacji sklepów tej sieci znajduje się poza dużymi miastami i na obszarach podmiejskich.

Gdy kupujący dotrze na miejsce po długiej wędrówce, będzie bardziej zmotywowany, by kupić więcej żeby nie mieć poczucia zmarnowanego czasu.

4 z 14
4. IKEA jest jak labirynt...
fot. Sylwia Penc

Takie sztuczki stosuje IKEA, by klienci kupowali więcej. Zobacz

4. IKEA jest jak labirynt
Sklepy IKEA przypominają labirynt. Mimo że istnieją boczne wyjścia i skróty, sklep jest zaprojektowany tak, aby kupujący mógł po drodze zobaczyć wszystko, co jest w ofercie.

I ponownie "wysiłek" włożony w pokonanie dystansu i rozwiązanie labiryntu kończy się "nagrodą" w postaci zakupu i równocześnie zwiększa postrzeganie wartości kupowanych towarów.

Pozostało jeszcze 9 zdjęć.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Wybory prezydenckie 2025 we Włocławku. Kto wygrał? Wyniki głosowania, frekwencja

Wybory prezydenckie 2025 we Włocławku. Kto wygrał? Wyniki głosowania, frekwencja

Legendarny klasyk wraca po 20 latach. Zapowiedź zaskoczyła fanów

Legendarny klasyk wraca po 20 latach. Zapowiedź zaskoczyła fanów

Matura historia 2025 poziom rozszerzony. Mamy arkusz CKE i odpowiedzi

Matura historia 2025 poziom rozszerzony. Mamy arkusz CKE i odpowiedzi

Zobacz również

Wybory prezydenckie 2025 w powiecie włocławskim. Kto wygrał? Wyniki, frekwencja

Wybory prezydenckie 2025 w powiecie włocławskim. Kto wygrał? Wyniki, frekwencja

merytury po wyborach. Takie trzy zmiany w waloryzacji są nadal w grze

merytury po wyborach. Takie trzy zmiany w waloryzacji są nadal w grze