https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Te duże banki ostrzegają klientów - nowe oszustwo. Tak można stracić dostęp do konta i wszystkie pieniądze!

Magdalena Walczak-Grudzka
Opracowanie:
Wideo
od 7 lat
Największe polskie banki ponownie ostrzegają klientów. Oszuści wysyłają wiadomości, w których podszywają się pod pracowników banku PKO BP i Banku Pekao. Chcą w ten sposób wyłudzić dane do logowania. Klienci tracą nie tylko dostęp do konta, ale także wszystkie pieniądze. Mamy przykładową wiadomość od oszustów - zobacz więcej.

PKO BP, największy polski bank ostrzega klientów przed oszustwami

PKO BP ostrzega przed kolejnymi atakami cyberprzestępców.

- Uważaj na fałszywe e-maile podszywające się pod bank o temacie: PKO przekazało potwierdzenie płatności — ID transakcji: P24CON***** - ostrzega na swojej stronie internetowej bank PKO BP. Wiadomości mają w polu nadawcy różne adresy mailowe np.: "PKO Bank Polski S.A.

". Bank nie jest autorem tych wiadomości - czytamy w ostrzeżeniu.

Pokazuje przy tym przykład wiadomości od oszustów.

Tak wygląda przykładowa wiadomość e-mail od oszusta podszywającego się pod PKO BP.
Tak wygląda przykładowa wiadomość e-mail od oszusta podszywającego się pod PKO BP. materiały prasowe PKO BP

W treści e-maili znajdują się linki w domenie cloud.diemo.space prowadzące do strony, z której pobierane jest złośliwe oprogramowanie na urządzenie.

- Nie otwieraj załączników i nie klikaj w linki w tego rodzaju e-mailach. Jeśli klikniesz link, możesz stracić pieniądze i kontrolę nad kontem - PKO BP ostrzega swoich klientów.

Sprawdź koniecznie

PKO BP ostrzega klientów: "Możesz stracić wszystkie pieniądze!"

Bank ponownie przypomina podstawowe zasady bezpieczeństwa:

  • e-maile i SMS-y od PKO BP nie zawierają linków;
  • zanim zalogujesz się do serwisu iPKO, zawsze sprawdzaj dokładnie adres strony;
  • linki do fałszywych stron zamieszczane są także w reklamach w wyszukiwarce i wyglądają jak zwykłe wyniki wyszukiwania;
  • w przypadku wątpliwości skontaktuj się z bezpłatną infolinią pod numerem 800 302 302.

Więcej na stronie banku PKO BP - >>>KLIKNIJ TUTAJ<<<

Ważne ostrzeżenie od Banku Pekao

Również Bank Peako ostrzega swoich klientów przed fałszywymi wiadomościami dotyczącymi aktualizacji aplikacji. Oszuści wysyłają e-mail o wygaśnięciu aplikacji mobilnej PeoPay i możliwej blokadzie konta. Klient ma kliknąć w link, by przejść do instrukcji lub serwisu internetowego a tam musi potwierdzić swoją tożsamość. W taki sposób wyłudzane są dane logowania - login i hasło - do bankowości elektrycznej.

- Jeśli podamy swój login oraz hasło, przestępcy uzyskają dostęp do naszego rachunku bankowego, a my stracimy pieniądze - ostrzega Bank Pekao w komunikacie i przypomina, że aktualizacje aplikacji bankowej należy dokonywać tylko w oficjalnym sklepie z aplikacjami.

- Nigdy nie loguj się do bankowości internetowej z linków przesłanych w wiadomościach e-mail i SMS-ach oraz nie podawaj pełnego hasła do bankowości elektronicznej - ostrzega bank. - Podczas logowania do bankowości internetowej, należy zawsze korzystać z uwierzytelniania dwuskładnikowego i nigdy nie potwierdzać transakcji, które nie były przez nas zlecane.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska