https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tędy mają jeździć hybrydowe autobusy. Czas na remont ul. Kruszelnickiego w Grudziądzu

(DD)
Most na ul. Kruszelnickiego w Grudziądzu musi zostać zbudowany od początku. Foto z maja 2013 r.
Most na ul. Kruszelnickiego w Grudziądzu musi zostać zbudowany od początku. Foto z maja 2013 r. Google Street View
Aby wiosną mogły ruszyć prace, Zarząd Dróg Miejskich szuka teraz firmy, która wyremontuje ul. Kruszelnickiego w Grudziądzu. Nie będzie to łatwa robota, bo po drodze jest most nad Trynką, który trzeba zbudować od nowa.

Ulicą Kruszelnickiego kursować mają nowe autobusy niskoemisyjne. Aby było to możliwe, jezdnię trzeba kompleksowo wyremontować. Według projektu: znikną progi spowalniające, powstaną zatoki autobusowe, chodniki (po jednej stronie na całej długości, po drugiej z przerwą w najwęższym miejscu) oraz nowe oświetlenie ledowe.

„Najgrubszą” pracą będzie jednak budowa nowego mostku nad kanałem Trynka. - Obecny most nie jest przystosowany do przejazdu pojazdów innych niż osobowe. Nowy musi mieć nośność odpowiednią dla autobusów niskoemisyjnych, które mają tędy kursować - mówi Łukasz Cybulski z Zarządu Dróg Miejskich.

Przebudowany ma zostać odcinek ul. Kruszelnickiego oraz ul. Dąbrowskiego - cała jezdnia między skrzyżowaniem z ul. Legionów a skrzyżowaniem z ul. Piłsudskiego. Przy okazji wzdłuż ulicy Dąbrowskiego powstać ma ciąg pieszo-rowerowy.

Rozstrzygnięcie ogłoszonego przetargu planowane jest na luty. Zakończenie prac natomiast zaplanowano na sierpień.

Remont ulicy Kruszelnickiego ma zostać przeprowadzony w ramach dużego projektu przebudowy infrastruktury transportu publicznego. Tego samego, który obejmuje też remonty ul. Sieniewicza oraz Ikara.

Przetarg na ul. Ikara ogłaszano już dwa razy. Został powtórzony, gdyż oferty, które złożyły firmy w pierwszym podejściu były zbyt drogie. Jak się okazało, w drugim przetargu ceny były jeszcze wyższe.

Wideo: Info z Polski - przegląd najciekawszych informacji z kraju (18.01.2018)

Komentarze 26

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Inne, czytaj wieksze i bogatsze, miasta, zaluja ze zakupily takie autobysy, pieniadze wywalone w kibel

G
Gość

Urzędnicy frasobliwie traktują tramwaje, które przecież w większej części mają wyremontowane (co do zasady zbudowane od nowa) torowiska i trakcję ;) Grudziądz będzie niedługo jedynym miastem na świecie z nowymi torami i trakcją w ramach ciekawostki, bowiem Helmuty GT8 oraz Konstale niedługo się rozpadną ;) A koszt nowego tramwaju to ~10 milionów złotych ;) Tylko tyle, że tutaj potrzeba większej determinacji, szczegółowej analizy i opracowania SIWZ (ile par drzwi, niestandardowy rozstaw szyn, typ wózków, ilość przegubów, a i zamówienie relatywnie niewielkie), a nie ograniczenia się do rozpisania przetargu na zakup kilku autobusów elektrycznych i wykazanie się zakupem taboru, który jest zagadką technologiczną ;) Trzeba sobie powiedzieć jasno - jeżeli w tej perspektywie budżetu unijnego Grudziądz nie zakupi nowych tramwajów to już nigdy ich nie zakupi i nie dawajcie sobie wciskać "ciemnoty", że to na później jest odłożone, bowiem tramwaje w Grudziądzu umrą śmiercią naturalną, a z elektrycznych autobusów po 5 latach zostaną żyletki ;) Pozdrawiam

G
Gość
A gdzie tramwaje?
G
Gość
W dniu 24.01.2018 o 12:21, heh napisał:

Tam nigdy nie było parkingu, chyba że dla Ciebie parking to metr trawnika. Jest przecież parking MORiWu z drugiej strony na wiele samochodów. Poza tym Epros pewnie chętnie udostępni mieszkańcom swój parking, skoro żyje w takich dobrych relacjach z Ratuszem :) A od Eprosu dzieli już tylko mostek i 20 metrów deptakiem od wejścia...

Kolega nie ma miejsca do parkowania pod swoim blokiem i dlatego ubolewa :)

G
Gość
Niedługo minie 10 letni kontrakt dla arrivy. Ciekawe kto stanie do przetargu
G
Gość

Sikora to wizjoner a elektryczne autobusy to wyrzucenie pieniędzy w błoto mam nadzieję że Pis obejmnie władzę w tym mieście i i takich Ekologów wyrzucą z miasta ,,Autobusy elektryczne to cała infrastuktura ładowarek , autobus nie przejedzie więcej niż 100km  bez ładowania , a dziennie te solarisy robią po 300km na dwie zmiany  pozatym jeden elektryk kosztuje 10razy więcej niż disel  Jeżeli miasto zakupi elektryczne autobusy to znaczy że któryś z radnych nieżle na tym zarobi ..Pamiętam jak 8 lat temu ,,poszukajcie sobie w necie jak wypowiadali się ,,Arriva przedtem Veolia zakupuje nowoczesne autobusy ,,,NISKOEMISYJNE,, bo wygrała przetarg ,,,a teraz co???już nie są niskoemisyjne 

h
heh
W dniu 24.01.2018 o 10:20, TAZ napisał:

Nikt też nie pomyślał o parkingu dla osób korzystających latem z basenów. Teraz nie będą mieli gdzie zaparkować. Brawo ZDM.

 

Tam nigdy nie było parkingu, chyba że dla Ciebie parking to metr trawnika. Jest przecież parking MORiWu z drugiej strony na wiele samochodów. Poza tym Epros pewnie chętnie udostępni mieszkańcom swój parking, skoro żyje w takich dobrych relacjach z Ratuszem :) A od Eprosu dzieli już tylko mostek i 20 metrów deptakiem od wejścia...

T
TAZ
Nikt też nie pomyślał o parkingu dla osób korzystających latem z basenów. Teraz nie będą mieli gdzie zaparkować. Brawo ZDM.
G
Gość
W dniu 23.01.2018 o 22:19, Gość napisał:

postojowa w przeciwnym kierunku??/ po kiego grzyba?? i po co sciezka rowerowa plącze się z chodnikiem .bezsensownie.

A kto powiedział że Kruszelnickiego będą jeździć autobusy komunikacji ? Na średnicówce chyba do dzisiaj są przystanki wiaty widmo i jeszcze nigdy tam się nie zatrzymał żaden autobus komunikacji bo po prostu tamtędy nie biegnie żadna linia.

Także przystanki wiaty można sobie zaprojektować a czy tamtędy będzie przebiegała jakakolwiek linia to inna para kaloszy. 

G
Gość

postojowa w przeciwnym kierunku??/ po kiego grzyba?? i po co sciezka rowerowa plącze się z chodnikiem .bezsensownie.

G
Gość
W dniu 23.01.2018 o 09:44, TAZ napisał:

Wg. rysunku z projektu ze strony ZDM piesi będą przechodzić koło mostku z chodnika wprost na trawnik  :) Co do przystanków to czy ktoś wie dlaczego wjeżdżając od strony ul. Piłsudskiego będzie przystanek i zaraz za mostkiem kolejny? Czy autobus będzie stawał na przystankach oddalonych od siebie o kilkadziesiąt metrów?W przeciwnym kierunku jest jeden przystanek prz

Jak już czytasz dokumentację to rób to dokładniej a nie po łepkach :) Jedno to zatoka autobusowa a drugie to postojowa w przeciwnym kierunku masz tylko przystanek bez zatoki bo działki nie starczyło więc jest linia zatrzymania na asfalcie :)

T
TAZ

Wg. rysunku z projektu ze strony ZDM piesi będą przechodzić koło mostku z chodnika wprost na trawnik  :)

 

Co do przystanków to czy ktoś wie dlaczego wjeżdżając od strony ul. Piłsudskiego będzie przystanek i zaraz za mostkiem kolejny? Czy autobus będzie stawał na przystankach oddalonych od siebie o kilkadziesiąt metrów?

W przeciwnym kierunku jest jeden przystanek prz

G
Gość

Oj ludziska wy to tylko psioczycie i takie niekumate jesteście to wam powiem o co w tym wszystkim chodzi. A mianowicie przebudowa ma być dofinansowana z programu rozbudowy komunikacji miejskiej więc trzeba wstawić zatoczki tak jak kiedyś zrobiono to przy średnicówce. Nie jest powiedziane że kiedykolwiek autobus tędy pojedzie a celem urzędu jest dofinansowanie na remont feralnego mostku na który dofinansowania by nie mieli ot cały myk :) Potem się powie że autobus nie jeździ bo mieszkańcy protestowali albo coś innego się wymyśli a nowa droga z mostkiem zostanie :)

G
Gość
W dniu 23.01.2018 o 08:31, Gość napisał:

Wcisnąć? Przeciez nikt z mieszkańcami nawet nie konsultowal. Kruszelnickiego cala jest po remoncie!!!! Będą zrywać nowa ulice i robić ma nowo? Mostek jest do rozbiórki a nie remontu. Powinien być przepust zrobiony.

 

Wpuść autobus na betonową kostkę na Kruszelnickiego, to potem będziesz jojczyć że kostka pozapadana.

G
Gość
Wcisnąć? Przeciez nikt z mieszkańcami nawet nie konsultowal. Kruszelnickiego cala jest po remoncie!!!! Będą zrywać nowa ulice i robić ma nowo? Mostek jest do rozbiórki a nie remontu. Powinien być przepust zrobiony.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska