Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Telemarketerzy i konsultanci telefoniczni zadzwonią i zarobią

(maw)
Fot. Digitouch
Jeśli chcesz przetrwać kryzys zostań telemarketerem - pod takim hasłem jedno z call center zachęca do podjęcia pracy na tzw. "słuchawce". Telemarketing to przede wszystkim domena dużych miast, gdzie pracodawcy mogą liczyć za rzeszę studentów chętnych do podjęcia pracy w tym zawodzie.

Jak wynika z danych Call Center Poland i Datamonitora, branża call center rozwija się w tempie 15 proc. w skali roku. Polska jest na trzecim miejscu w Europie pod względem wzrostu tego rynku. - Obecnie zauważalne są sporadyczne przypadki, gdy firmy ograniczają budżety na obsługę klientów, a sposobem obniżania tych kosztów jest outsourcing (zlecanie wyspecjalizowanym podmiotom zewnętrznym procesów niezbędnych dla funkcjonowania własnego przedsiębiorstwa, które zostaną tam zrealizowane efektywniej niż byłoby to możliwe we własnym zakresie - przyp. red.).

Taki model jest bardziej efektywny, bo zastępuje koszty stałe związane z utrzymaniem pracowników i firmowego call center. Obecnie około 80-90 proc. firm obsługuje klientów we własnym zakresie, a więc outsourcing tych usług ma przed sobą dużą przyszłość - uważa Katarzyna Swatowska, dyrektor marketingu i PR Call Center Poland.

Znajomość dwóch języków obcych to podstawa!
Kto ma największe szanse na pracę w charakterze telemarketera i konsultanta telefonicznego? - Poszukujemy pracowników, szczególnie ze znajomością dwóch języków obcych, niemieckiego z angielskim lub angielskiego wraz z francuskim lub włoskim, a rzadziej z hiszpańskim - mówi Małgorzata Wójcik, kierownik operacyjny w pionie personalnym firmy arvato services Polska. - Zwiększamy zatrudnienie, bo mamy coraz więcej nowych zleceń. Poza tym duże zagraniczne i krajowe firmy rezygnują z własnych infolinii i powierzają to zadanie firmom takim jak nasza.

Dlatego właśnie większość przedsiebiorców oferujących outsourcing usług call center, widzi teraz szansę na wzrost liczby zleceń i kontraktów - podsumowuje Małgorzata Wójcik.

Nauczą poprawnej dykcji
Aneta Matysek, manager ds. sprzedaży internetowej giełdy pracy infoPraca.pl dodaje: - Rośnie zapotrzebowanie na wyszkolonych pracowników, co widać w publikowanych ofertach pracy. Managerowie call center kładą bowiem duży nacisk na rozwój zdolności interpersonalnych oraz otwartość w kontaktach z klientami. Wielu pracodawców oferuje też bezpłatne szkolenia z technik sprzedaży, dykcji, komunikacji czy rozwoju osobowości - słyszymy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska