To były kultowe pojazdy PRL. Pamiętasz je jeszcze?
Warszawa - pierwszy samochód PRL-u
Na zdjęciu linia montażowa Warszawy M-20. Lata 50. XX wieku.
Warszawa, produkowana w latach 1951–1973 przez Fabrykę Samochodów Osobowych (FSO) w Warszawie w oparciu o konstrukcję radzieckiego samochodu M20 Pobieda. To pierwszy samochód osobowy produkowany seryjnie w Polsce po II wojnie światowej. Jednostką napędową był benzynowy silnik R4 o pojemności skokowej 2120 cm³ – dolnozaworowy M-20, a od 1962 górnozaworowy S-21. Pierwsze Warszawy (M20, 200, 201 i 202) charakteryzowały się 4-drzwiowym charakterystycznym „garbatym” nadwoziem . Od 1964 produkowana była wersja sedan, pojawiła się także wersja kombi i pick-up.
Powstały także odmiany specjalne Warszawy dla milicji, pogotowia poczty a także kolei (drezyna). Ostatnia Warszawa zjechała z taśmy produkcyjnej 30 marca 1973. Powstało ogółem 254 471 egzemplarzy modelu.