9 z 12
Polonez trafił na rynek jako następca dużego fiata. Ze swoim...
fot. Wikimedia Commons

Takim autem jeździł porucznik Borewicz

Polonez trafił na rynek jako następca dużego fiata. Ze swoim poprzednikiem miał wiele wspólnego - układ przeniesienia napędu, silniki, hamulce i zawieszenie. Odróżniało go natomiast nadwozie typu hatchback. Polonez produkowany był w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie od 3 maja 1978 roku do 22 kwietnia 2002 roku. W tym czasie auto kilkakrotnie było modernizowane. Wprowadzano też do produkcji różne jego odmiany. I tak Polonez Truck pojawił się w 1988 roku, Caro w 1991 r. a sedan Atu - w 1996 r. Zmodyfikowane wersje Caro i Atu Plus wytwarzano od 1997. Kombi pojawiło się w ofercie w 1999 roku. W warszawskie fabryce wyprodukowano ponad milion sztuk polonezów. Auta sprzedawano także poza granicami kraju.

10 z 12
Motorynka, a tak naprawdę Romet Pony, był jednoosobowym...
fot. Wikimedia Commons

Marzenie każdego dzieciaka

Motorynka, a tak naprawdę Romet Pony, był jednoosobowym motorowerem , produkowany przez Zakłady Rowerowe Romet w Bydgoszczy, w latach 1978-1994.
Skierowany głównie do młodzieży. Wyposażony w dwusuwowy silnik, rozwijał prędkość 40 km/h i spalał 2,2 l mieszanki (benzyna + olej) na 100 km. Jego konstrukcja była prosta, obsługa też nie nastręczała trudności. Na wyposażeniu motorynek nie było prędkościomierza, ani klaksonu, był za to zwykły rowerowy dzwonek. Produkcję zakończono w 1994 roku, w wyniku upadku firmy.
Kultowa motorynka mocno zapisała się w świadomości Polaków. Była produktem numer jeden, obiektem westchnień i najlepszym przyjacielem młodego pokolenia. Wiemy, że wielu motocyklistów z sentymentem wspomina ten pojazd.

11 z 12
Nysa to samochód dostawczy, który produkowany był w latach...

Polskie dostawczaki

Nysa to samochód dostawczy, który produkowany był w latach 1958–1994 w Zakładzie Samochodów Dostawczych w Nysie. Podobnie jak, FSC Żuk, Nysa powstała w oparciu o podzespoły auta marki FSO Warszawa. Nysa była cały czas modernizowana. Do produkcji wchodziły jej nowe wersje nadwoziowe. W 1959 roku - mikrobus i sanitarka, w 1960 r.- samochód towarowo-osobowy (towos) , w 1961 r.- kinowóz, w 1967 r.- chłodnia. Najbardziej chyba charakterystyczne nyski produkowane były na potrzeby Milicji Obywatelskiej.
JKonstrukcja Żuka została opracowana w 1956 roku. W 1958 roku auto oficjalnie
pokazano na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Produkcja ruszyła rok później. Pojazdy powstawały w Fabryce Samochodów Ciężarowych w Lublinie. W latach 1959 - 1998 powstało w sumie 587 500 żuków.

Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Zobacz również

Wypadek na S10 pod Toruniem. Bus zderzył się z osobówką, pięć osób poszkodowanych

Wypadek na S10 pod Toruniem. Bus zderzył się z osobówką, pięć osób poszkodowanych

Zaginęła 17-letnia Marta Pałczyńska. Szukają jej bliscy i bydgoska policja

Zaginęła 17-letnia Marta Pałczyńska. Szukają jej bliscy i bydgoska policja

Polecamy

Parkrun Toruń 454. Sport, uśmiechy i piękne kwietniowe słońce - zobaczcie zdjęcia!

Parkrun Toruń 454. Sport, uśmiechy i piękne kwietniowe słońce - zobaczcie zdjęcia!

Kierowca zasnął, auto dachowało. Groźne nocne zdarzenie w Nekli

Kierowca zasnął, auto dachowało. Groźne nocne zdarzenie w Nekli

Aktywny wypoczynek na początek weekendu. Parkrun Bydgoszcz - mamy zdjęcia z 26.04

Aktywny wypoczynek na początek weekendu. Parkrun Bydgoszcz - mamy zdjęcia z 26.04