
Takim autem jeździł porucznik Borewicz
Polonez trafił na rynek jako następca dużego fiata. Ze swoim poprzednikiem miał wiele wspólnego - układ przeniesienia napędu, silniki, hamulce i zawieszenie. Odróżniało go natomiast nadwozie typu hatchback. Polonez produkowany był w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie od 3 maja 1978 roku do 22 kwietnia 2002 roku. W tym czasie auto kilkakrotnie było modernizowane. Wprowadzano też do produkcji różne jego odmiany. I tak Polonez Truck pojawił się w 1988 roku, Caro w 1991 r. a sedan Atu - w 1996 r. Zmodyfikowane wersje Caro i Atu Plus wytwarzano od 1997. Kombi pojawiło się w ofercie w 1999 roku. W warszawskie fabryce wyprodukowano ponad milion sztuk polonezów. Auta sprzedawano także poza granicami kraju.

Marzenie każdego dzieciaka
Motorynka, a tak naprawdę Romet Pony, był jednoosobowym motorowerem , produkowany przez Zakłady Rowerowe Romet w Bydgoszczy, w latach 1978-1994.
Skierowany głównie do młodzieży. Wyposażony w dwusuwowy silnik, rozwijał prędkość 40 km/h i spalał 2,2 l mieszanki (benzyna + olej) na 100 km. Jego konstrukcja była prosta, obsługa też nie nastręczała trudności. Na wyposażeniu motorynek nie było prędkościomierza, ani klaksonu, był za to zwykły rowerowy dzwonek. Produkcję zakończono w 1994 roku, w wyniku upadku firmy.
Kultowa motorynka mocno zapisała się w świadomości Polaków. Była produktem numer jeden, obiektem westchnień i najlepszym przyjacielem młodego pokolenia. Wiemy, że wielu motocyklistów z sentymentem wspomina ten pojazd.

Polskie dostawczaki
Nysa to samochód dostawczy, który produkowany był w latach 1958–1994 w Zakładzie Samochodów Dostawczych w Nysie. Podobnie jak, FSC Żuk, Nysa powstała w oparciu o podzespoły auta marki FSO Warszawa. Nysa była cały czas modernizowana. Do produkcji wchodziły jej nowe wersje nadwoziowe. W 1959 roku - mikrobus i sanitarka, w 1960 r.- samochód towarowo-osobowy (towos) , w 1961 r.- kinowóz, w 1967 r.- chłodnia. Najbardziej chyba charakterystyczne nyski produkowane były na potrzeby Milicji Obywatelskiej.
JKonstrukcja Żuka została opracowana w 1956 roku. W 1958 roku auto oficjalnie
pokazano na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Produkcja ruszyła rok później. Pojazdy powstawały w Fabryce Samochodów Ciężarowych w Lublinie. W latach 1959 - 1998 powstało w sumie 587 500 żuków.