Niemiecki rynek sprzedaży nowych samochodów bardzo różni się od naszego. Przede wszystkim dlatego, ze Niemcy są największym producentem aut w Europie i największym rynkiem wewnętrznym dla swojej produkcji. Nasze, krajowe zakupy, opierają się głównie na imporcie aut, stąd także bardzo widoczne różnice w podziale rynku na poszczególne marki i modele.
Społeczeństwo niemiecki jest także bogatsze od nas, ale tu - ku naszemu zdziwieniu - nie widzimy by w pierwszej 10 najlepiej sprzedających się aut znalazło się wielu przedstawicieli modeli, które uznamy za premium.
Dominują głównie auta miejskie i SUVy, co nie powinno dziwić, biorąc pod uwagę praktyczny aspekt motoryzacji.
I nie powinno też nas zaskakiwać, że w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się modeli aut w Niemczech, znalazło się jedno auto elektryczne.
Co ciekawe, w pierwszej dziesiątce nie ma ani jednego (sic!), samochodu produkcji japońskiej lub koreańskiej.
W sumie w pierwszej dziesiątce najpopularniejszej modeli aut, krajowa produkcja to aż 7 modeli aut. A jedna marka nie tylko zdominowała podium, ale też pierwszą szóstkę - znalazły się w niej aż cztery modele tej marki. Jakiej? Dowiesz się odwiedzając naszą galerię.
