MKTG SR - pasek na kartach artykułów

TOP 5. Najbardziej ekonomiczne hybrydy Plug-in (PHEV) dostępne na rynku

Paweł Bartocha
cena: 160 800 złśrenie zużycie energii: 13 kW/100 kmkoszt przejechanian 100 km: 25,35 złśrednie spalanie paliwa: 0,9 l/100 km (WLTP)pojemność silnika: 1580 ccmmoc: 183 KMmoment obrotowy: 265 Nmskrzynia: 6DCTprzyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9,6zasięg na prądzie: 65 kmpojemność baterii: 11,1 kWhII generacja koreańskiego crossovera zadebiutowała w 2021 roku. Samochód wygląda nowocześniej i odważniej, ma też lepiej wykonane wnętrze od poprzednika. Niro oferowane jest w wersji hybrydowej HEV, hybrydzie PHEV oraz w odmianie elektrycznej. Wymiary są podobne do poprzednika.
cena: 160 800 złśrenie zużycie energii: 13 kW/100 kmkoszt przejechanian 100 km: 25,35 złśrednie spalanie paliwa: 0,9 l/100 km (WLTP)pojemność silnika: 1580 ccmmoc: 183 KMmoment obrotowy: 265 Nmskrzynia: 6DCTprzyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9,6zasięg na prądzie: 65 kmpojemność baterii: 11,1 kWhII generacja koreańskiego crossovera zadebiutowała w 2021 roku. Samochód wygląda nowocześniej i odważniej, ma też lepiej wykonane wnętrze od poprzednika. Niro oferowane jest w wersji hybrydowej HEV, hybrydzie PHEV oraz w odmianie elektrycznej. Wymiary są podobne do poprzednika. Kia
Zużycie paliwa czy energii, to jedno z najważniejszych kryteriów przy wyborze samochodu. Najczęściej wiąże się z jego wielkością, masą czy pojemnością jednostki napędowej. Ale czynników mających wpływ na zużycie paliwa w autach spalinowych lub energii w autach elektrycznych jest zdecydowanie więcej. Pokusiliśmy się o porównanie 5 najbardziej oszczędnych aut hybrydowych plug-in (PHEV).

Zużycie paliwa to bardzo ważny parametr, który nabywcy lub użytkownicy samochodów biorą pod uwagę wybierając markę, model i wersję pojazdu. Jest to także najważniejszy czynnik wchodzący w skład wszystkich kosztów eksploatacyjnych samochodu. Dlatego też w pierwszej kolejności wielu kierowców przygląda się właśnie wielkości zużycia paliwa. Postanowiliśmy i my sprawdzić, które auta spośród modeli hybrydowych plug-in (PHEV) na naszym rynku cieszą się najmniejszym i najwyższym zużyciem energii.

Co to jest hybryda plug-In (PHEV)?

Hybryda typu plug-in, czyli PHEV (ang. plug-in hybrid electric vehicle), to pojazd o napędzie spalinowo-elektrycznym, który może być ładowany z sieci elektrycznej. Silnik spalinowy jest tutaj wspomagany silnikiem elektrycznym, a auto może przejechać nawet kilkadziesiąt kilometrów (np. w ruchu miejskim), wyłącznie na napędzie elektrycznym. Pozwala to na znaczne ograniczenie kosztów przejazdu na krótkich dystansach (np. podczas dojazdów do pracy).

Zgodnie z WLTP

By przyjrzeć się i porównać wszystkie auta musieliśmy oprzeć się na ich wynikach katalogowych zużycia energii podawanych przez ich producentów, a wyliczonych zgodnie z obowiązującym standardem pomiaru zużycia energii WLTP.

WLTP to skrót od zwrotu Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure i jest to standard obowiązujący producentów samochodów o dmc do 3,5 tony od września 2017 roku. Choć nie jest on pozbawiony pewnym mankamentów, to jednak dziś trudniej o bardziej rzetelną i obiektywną ocenę zużycia paliwa czy energii, niż właśnie test WLTP.

Realizując nasze wyliczenia braliśmy pod uwagę stawkę sieci stacji ładowania Greenway za 1 kW energii dla ładowarek AC o mocy 22 kW wynoszącą 1,95 zł/1kW.

Oto TOP5 najbardziej ekonomicznych aut hybrydowych plug-in (PHEV) na naszym rynku.
Zobacz naszą galerię!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja radzi jak zaplanować podróż

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: TOP 5. Najbardziej ekonomiczne hybrydy Plug-in (PHEV) dostępne na rynku - Motofakty

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska