Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toruń. Bilety z nowych automatów nie mieszczą się w kasowniku!

Kaf
Od lewej: bilet kupiony w kiosku, w nowym automacie i urządzeniu starszego typu. Środkowy bilet jest o 5 mm szerszy
Od lewej: bilet kupiony w kiosku, w nowym automacie i urządzeniu starszego typu. Środkowy bilet jest o 5 mm szerszy nadesłane
- Kupiłem bilet w jednym z nowych automatów w tramwaju, ale okazało się, że nie pasuje do kasownika - alarmuje nasz Czytelnik. Kierownictwo zakładu zapewnia, że przyjrzy się urządzeniom, bo to nie pierwsza taka wpadka producenta.

Pan Marcin Gawroniec z Bydgoskiego Przedmieścia kupił bilet w jednym z automatów zamontowanym w zmodernizowanym tramwaju.

- Gdy chciałem go skasować, okazało się, że jest zbyt szeroki w stosunku do otworu znajdującego się w kasowniku i nie da się go zwyczajnie włożyć - opowiada torunianin. - To jakieś nieporozumienie. Nie skasowałem biletu. Podszedłem więc do kierowcy i musiałem kupić kolejny. Kierowca nie za bardzo chciał go sprzedać mówiąc, że po to są automaty. Jak firma, która dostarczyła te urządzenia mogła popełnić taki błąd?

Czytaj także: Masz rentę rodzinną? W Toruniu uważaj na kanarów

Obecnie w pojazdach MZK jest 9 takich urządzeń, które spółka kupiła od firmy Pixel. 7 z nich znajduje się w autobusach, reszta w tramwajach. Każdy automat kosztował 30 tys. zł. Nasz Czytelnik pokazuje, że bilet zakupiony w nim jest szerszy od normalnego o ok. 5 milimetrów. Sprawą zainteresowaliśmy miejską spółkę.

- Przyznaję, że już wcześniej mieliśmy od pasażerów sygnały o takim problemie - mówi Piotr Reich, rzecznik MZK. - Urządzenia są na gwarancji, więc zwróciliśmy się do firmy, u której zamówiliśmy automaty o zwężenie wydruków. Udało się to w miarę szybko naprawić. Oczywiście, w tej sytuacji sprawdzimy jeszcze raz podajniki i będziemy interweniować u wykonawcy.

Najlepsze artykuły za jednym kliknięciem. Zarejestruj się w systemie PIANO już dziś!

Co ma jednak zrobić pasażer, który nie będzie mógł skasować zakupionego biletu?
- Mimo wszystko powinien spróbować to zrobić, jeśli to się nie uda, a w pojeździe pojawi się kontroler, powinien wyjaśnić to pracownikowi - zaleca Piotr Reich.

Spółka dziś nie potrafi jednak odpowiedzieć, czy będzie pozytywnie rozpatrywać reklamacje w przypadku naliczania kar przez kontrolerów.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska