Urzędnicy właśnie szukają firmy, która zaprojektuje, a następnie wykona oraz uruchomi pięć nowych serwisów. Zupełnie nową formę zyskają portale działające pod adresami: torun.pl (oficjalna strona Torunia), um.torun.pl (serwis urzędu miasta), bip.torun.pl (toruński biuletyn informacji publicznej), a także torun.eboi.eu (portal skierowany do inwestorów). Powstanie też nowy serwis poświęcony konsultacjom społecznym, który będzie działać pod adresem: konsultacje.torun.pl.
- Chcemy przede wszystkim ułatwić torunianom kontakt z urzędem miasta oraz umożliwić składanie dokumentów poprzez internet - mówi Paweł Piotrowicz, szef magistrackiego referatu serwisów miejskich. - Planujemy również unowocześnić nasze serwisy, a także poprawić ich funkcjonalność.
SMS wskaże nam objazd
Firmy zainteresowane zadaniem poznamy 13 maja. Wówczas mija termin składania ofert przetargowych. Portale mają być gotowe do końca lutego 2012 r. Z niektórych z nowych usług skorzystamy wcześniej. Już w drugiej połowie tego miesiąca wystartuje SMS-owy system informujący m.in. o utrudnieniach drogowych, zagrożeniach (np. powodzi), ważnych wydarzeniach czy też imprezach masowych. Takie wiadomości na komórkę dostaną osoby, które podadzą swój numer w module na miejskiej stronie.
Jednym z najważniejszych elementów przedsięwzięcia będzie jednak uruchomienie elektronicznego systemu obsługi klienta, który będzie powiązany z ePUAP, czyli ogólnopolską platformą usług administracji publicznej. Dzięki niemu torunianie będą mogli nie tylko zapoznać się o sposobie załatwienia sprawy w urzędzie, ale również wypełnić formularz i złożyć go przez internet. Najpierw będziemy musieli odwiedzić magistrat, by założyć konto. Za jego pomocą sprawdzimy status złożonego dokumentu.
Transmisje wideo on-line
Serwisy zyskają nie tylko nowoczesny wygląd. Zaplanowano w nich też nowe moduły. Znajdziemy m.in. FAQ, czyli odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, galerie zdjęć, dźwięków i filmów z najważniejszych wydarzeń. Ponadto internauci będą mogli oceniać i komentować zawartość miejskich portali. Zostanie uruchomiony także czat, czyli miejsce do rozmów prowadzonych w czasie rzeczywistym, forum dyskusyjne, moduł umożliwiający zarządzanie transmisjami wideo, szkoleniami lub konferencjami on-line. Ostatnie z rozwiązań może być wykorzystane np. w trakcie obrad sesji rady miasta. Z nowych rozwiązań skorzystają też urzędnicy. Będą mieć do dyspozycji sieć wewnętrzną m.in. z kalendarzem spotkań. Nowością będzie też serwis poświęcony konsultacjom społecznym. - Znajdą się tam nie tylko informacje o spotkaniach, ale też sprawozdania z nich i materiały dotyczące poszczególnych tematów - mówi Piotrowicz.
Uczestnicy konsultacji będą mieć także do dyspozycji m.in. forum, kalendarz, mapę spotkań, ankiety, bazę wiedzy, a także galerię foto i wideo. Całe przedsięwzięcie zostało podzielone na kilka etapów. Najpierw zwycięzca przetargu opracuje projekt nowych serwisów. Dostarczy oprogramowanie i sprzęt do ich obsługi, a następnie przeniesie dane do nowych portali i przeszkoli urzędników.
Czytaj e-wydanie »