Przypomnijmy: przebudowa ul. Bema między Szosą Chełmińską a pl. Hoffmana rozpoczęła się wiosną 2012. Ubiegłoroczne roboty były prowadzone przede wszystkim w północnej części tej ulicy. Wykonawca - firma Alstal - wyciął drzewa oraz rozebrał budynki kolidujące z budową. Wkrótce po tym po stronie północnej ruszyła budowa nowej, dwupasmowej nitki. Na początku listopada 2012 r. została ona udostępniona kierowcom na całej długości.
Stara jezdnia przejdzie kapitalny remont
Teraz przyszła kolej na kapitalny remont starej, południowej nitki ul. Bema. Robotnicy właśnie wrócili na plac budowy. - W tej chwili ustawiają nowe krawężniki i rozbierają stary chodnik - mówi Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzeczniczka prasowa Miejskiego Zarządu Dróg.
Na skrzyżowaniu Bema i Matejki wykonawca zamontował sygnalizację świetlną, która zostanie uruchomiona po oddaniu do użytku po zakończeniu całej przebudowy. Układa też kable, które zasilą nowe oświetlenie. A na wysokości Tor-Toru powstaje zatoka autobusowa.
- Wszystkie prace zmierzają do ułożenia nowej nawierzchni na starej jezdni - podkreśla Karol Władecki, kierownik budowy z Alstalu. - Zgodnie z harmonogramem układanie asfaltu planujemy rozpocząć na początku kwietnia.
Co pozostało jeszcze do zrobienia na Bema? Oprócz gruntownej modernizacji południowej jezdni Alstal musi jeszcze dokończyć budowę chodnika na odcinku od ul. Sportowej do Matejki, ustawić wiaty przystankowe, zamontować znaki i wymalować pasy, uruchomić sygnalizację świetlną, a także zagospodarować zieleń wzdłuż trasy. Na wykonanie wszystkich prac - zgodnie z umową z toruńskim MZD - firma ma czas do końca maja.
Toruń. Kiedy zniknie wąskie gardło na ul. Bema?
Przebudowa objęła łącznie 987-metrowy fragment od pl. Hoffmana do Szosy Chełmińskiej. Roboty pochłoną łącznie ponad 7 mln zł. Po ich zakończeniu kierowcy będą mieć do dyspozycji dwie nitki - każda po dwa pasy ruchu i dogodny dojazd do powstającej hali widowiskowo-sportowej. Oddane do użytku zostaną obustronne chodniki i ścieżki rowerowe. Trakt na całej długości zyska nowe oświetlenie.
Będzie bezpieczniej
- Dla poprawy bezpieczeństwa, zwiększenia przepustowości oraz płynności ruchu w obrębie skrzyżowań zostaną wybudowane pasy dla skręcających w lewo i prawo - mówi Kobus-Pęńsko. - Przy budowie jezdni zastosowano tzw. cichą nawierzchnię.
Czytaj e-wydanie »Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje