https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj do Fordonu. Tory są już do naprawy

Mateusz Mazur
Tramwaje, które kursują do Fordonu mają problemy. Motorniczy muszą mocno zwalniać, bo inaczej pojazdom grozi wykolejenie.
Tramwaje, które kursują do Fordonu mają problemy. Motorniczy muszą mocno zwalniać, bo inaczej pojazdom grozi wykolejenie. Tomek Czachorowski
Motorniczy wykryli usterki na nowej trasie tramwajowej do bydgoskiego Fordonu. Wkrótce rozpocznie się naprawa.

Czy inwestycji wartej ponad 400 milionów złotych grozi szybki, poważny remont? Po czterech miesiącach od otwarcia linii tramwajowej do Fordonu wykryto pierwsze usterki. Motorniczy, którzy obsługują trasę wskazali drogowcom miejsca, w których tramwaje zbyt mocno kołyszą się i grozi im wykolejenie. Pojazdy muszą mocno zwalniać. W dwóch miejscach (ulica Lewińskiego oraz okolice ronda ONZ) wprowadzono nawet ograniczenie prędkości do 20 kilometrów na godzinę.

Więcej wiadomości na temat linii tramwajowej do Fordonu TUTAJ.

Spółka Tramwaj Fordon, która nadzoruje działanie nowej trasy jest już po pierwszych oględzinach miejsc, gdzie tory zostały uszkodzone.

- Doszło do nich wskutek ostatnich dużych różnic temperatur - wyjaśnia w rozmowie z nami Maciej Kozakiewicz, prezes spółki.

Tramwaj Fordon zajął już się tą sprawą. Do wykonawcy największej inwestycji tramwajowej w mieście wystosowano prośbę o szybki przyjazd i naprawę torów w ramach gwarancji. - W najbliższych dniach znana będzie data naprawy - dodaje Kozakiewicz.

Na szczęście usterka nie wydaje się być poważna. W większości takie problemy można rozwiązać w czasie, gdy tramwaje normalnie kursują.

- Prawdopodobnie tak będzie również w tym przypadku. Poza tym możemy wziąć pod uwagę okres nocny, w czasie którego torowisko zostanie naprawione - wyjaśnia prezes Tramwaju Fordon.

Bydgoscy drogowcy podkreślają, że pasażerowie komunikacji miejskiej nie muszą się martwić. Nikt nie zamierza w najbliższym czasie zamykać całego odcinka.

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
mieszkaniec CB

Ciekawi mnie fakt,jak projektanci tego torowiska zaliczyli na swoich uczelniach fizykę.Przecież szyna to kształtka,oprócz swojego poziomego przeznaczenia,posiada konstrukcję pionową o pewnej wysokości.Bez równego zniwelowania terenu i ułożenia jej na łuku pod ściśle wyliczonym kątem pochylenia nie da się utrzymać jej profilu.Występujące naprężenia, podczas przejazdu po niej tramwaju,różnica temperatur,praca podłoża,muszą wypaczyć ten stalowy materiał w najmniej wytrzymałym i podatnym miejscu.Na torowiskach kolejowych najpierw układa się nasyp z profilem łuku a torowisko przy ul.Lewińskiego leży sobie na pagórkach i dolinkach,wbrew wszelkim zasadom fizyki.

 

k
ko.
Kpiny. O jakiej temperaturze mowa. 20stopni tp problem. Czy to znaczy , ze latem tramwaje będą stały.
D
DEMOKRACJA PO
W dniu 17.05.2016 o 09:27, Beniu napisał:

Ić stąd Trolluniaku

NIEUDOLNY PREZYDENT , TEMPERATURY ZA NISKIE ZA WYSOKIE, OD CAŁA PRAWDA O POPAPRAŃCACH Z OŚMIORNICZKAMI W TLE. BRUSKI NIE ZAPOMNIJ OBWINIĆ TORUŃ ZA Spier***ONĄ INWESTYCJĘ ZA 400 ML JEDŹ DO BRUKSELI MOŻE DOŁOŻĄ  DO REMONTU TAM PO -PAPR.. CY TACY JAK TY MAJĄ POPARCIE 

M
Mateusz

Może jak zwolnią to będą normalnie przyjeżdżać na Wyścigową a nie przed czasem, że człowiek nawet nie zdąży zobaczyć tramwaju, na który chce się przesiąść, już nie mówiąc o tym, żeby zdążyć do niego dobiec, mimo, że teoretycznie ma na przesiadkę 3 minuty (gdzie jedyne co trzeba zrobić to przejść przez światła).

d
dibis

Jechałem piątką do Łoskonia dwa tygodnie po oddaniu trasy. Na nowej trasie tramwajem rzucało gorzej, niż na starych odcinkach w mieście. Od razu było wiadome, że jest to fuszera na olbrzymią skalę. Internauci szeroko to opisywali na forach lokalnych gazet, ale Spółka Tramwaj i ZDMiKP były ślepe i głuche. Tak samo, jak były ślepe i głuche przy odbiorze tego dziadostwa. ITS do dzisiaj nie działa ani na tej nowej trasie, ani w całym mieście, ale forsa poszła do odpowiednich łap.

D
Dupa

A może by tak zakupić podbijarkę torową... by się przydała bydgoskiemu MZK

4don

Tramwaj w połączeniu z ZDMiKP to najbardziej niewiarygodny środek transportu. Lepiej zainwestować w rowery elektryczne, nawet gdy ako padnie chociaż pedały zostaną. 

c
czas na referendum

Kangur Bruski umie tylko gnębić handlarzy gaciami i podnosić opłaty a nie potrafi wyegzekwować porządnego wykonania dróg czy szyn. Bruski najgorszy prezydent w historii Bydgoszczy.

 
B
Beniu

Ić stąd Trolluniaku

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska