https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Trasę wschodnią w Toruniu zaprojektują gdańszczanie. Kiedy ruszy budowa?

Wojciech Giedrys [email protected] tel. 56 65 21 449
Na razie w kierunku Gdańska będziemy jeździć np. ul. Żółkiewskiego i Kościuszki
Na razie w kierunku Gdańska będziemy jeździć np. ul. Żółkiewskiego i Kościuszki Lech Kamiński
Projekt dalszego ciągu trasy mostowej od pl. Daszyńskiego do Grudziądzkiej przygotuje Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska. Dokumentacja ma być gotowa w 2015 r. Kiedy ruszy budowa?

Po dwóch miesiącach wymiany pism z wykonawcami i uzupełnień dokumentacji toruński MZD rozstrzygnął przetarg na opracowanie projektu kolejnego odcinka trasy wschodniej między pl. Daszyńskiego a Grudziądzką. Wybrał najtańszą ofertę - jedynym kryterium była najniższa cena - Biura Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska, która opiewa na nieco ponad 2 mln zł. Spółka miała pięciu konkurentów. Różnice w wycenie propozycji były duże. Najdroższą ofertę - wartą 7 mln 39 tys. zł - przedstawiła warszawska firma Egis Poland.

Przeczytaj również: Jest sześciu do trasy wschodniej

Umowa ze zwycięzcą jeszcze w tym miesiącu?

- Zawarcie umowy z gdańskim biurem planujemy w październiku - mówi Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzeczniczka prasowa Miejskiego Zarząd Dróg. - Będzie to możliwe, jeśli pozostali uczestnicy postępowania nie złożą odwołania od jego rozstrzygnięcia.

Projektowanie ma się rozpocząć zaraz po podpisaniu kontraktu. Potrwa do 2015 r. Zwycięzca przetargu będzie musiał opracować m.in. koncepcję wielobranżową trasy uwzględniającą kilka wariantów jej przebiegu. Ma również przygotować prezentację dotyczącą tej koncepcji wraz z wizualizacjami, materiały na potrzeby planowanych konsultacji społecznych, w których weźmie również udział. Opracuje też niezbędne dokumenty do uzyskania decyzji środowiskowej oraz zezwolenia na realizację, a następnie ma uzyskać te decyzje od poszczególnych urzędów.

- Wybrane w przetargu biuro projektowe będzie miało więc za zadanie przygotowanie wszystkich dokumentów wymaganych do rozpoczęcia realizacji inwestycji - wyjaśnia Kobus-Pęńsko.

Czytaj też: Którędy na Gdańsk? Wbicie pierwszej łopaty możliwe wiosną 2016 r.

Budowa dalszego ciągu trasy wschodniej ma usprawnić nie tylko tranzyt przez Toruń, ale też ruch na linii północ-południe wewnątrz miasta. To będzie jedna z największych inwestycji, którą magistrat chce zrealizować w kolejnej perspektywie europejskiej - w latach 2014-2020. Miasto już ją zgłosiło do kontraktu terytorialnego, czyli listy inwestycji kluczowych naszego województwa, które mają otrzymać dofinansowanie unijne z pominięciem procedury konkursowej. Kiedy może okazać się, że miasto otrzyma zewnętrzne wsparcie? Negocjacje kontraktu ze stroną rządową są planowane na ten miesiąc, a jego podpisanie - w pierwszym kwartale 2014 r.

Którędy pojedziemy na Gdańsk i Grudziądz?

Według obecnych szacunków budowa odcinka między pl. Daszyńskiego a ul. Grudziądzką może kosztować nawet 320-350 mln zł, czyli mniej więcej połowę sumy, jaką pochłonie powstający nowy most drogowy przez Wisłę. Którędy pobiegnie trasa wschodnia? W tej chwili pewne są jedynie trzy punkty jej przebiegu: wyjazd z tunelu z pl. Daszyńskiego, skrzyżowanie z trasą średnicową oraz włączenie do ul. Grudziądzkiej - w okolicach centralnego cmentarza komunalnego. W ostatnich latach już powstało kilka opracowań dotyczących tego fragmentu trasy. W 2008 r. powstała wielobranżowa koncepcja tej drogi, a w 2011 r. - dotycząca rozwiązania układu węzłów drogowych na zbiegu trasy wschodniej z ul. Skłodowskiej-Curie.

W tegorocznym budżecie miasta na opracowanie dokumentacji zaplanowano 500 tys. zł. Kolejne pieniądze architekci mają dostać w 2014 i 2015 r. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, budowa dalszego ciągu trasy może się rozpocząć wiosną 2016 r. Może zająć dwa lata.

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
jolek
W dniu 17.10.2013 o 13:52, Gość napisał:

100%  RACJI ALE LEPIEJ WG NASZYCH MĄDRALI Z UM LEPIEJ TA KASĘ PRZEZNACZYĆ NA IMPREZKE OTWARCIA wybudowali most za gigantyczne pienadze niedostosowany do rowerzystów ,ale równiez dla osób niepełnosprawnych na wózkach ........i teraz  otworza i jak za komuny odrazu  POPRAWKI poprawki ..........ALE CÓZ RZADZI NAMI UMK

 

Ludzie, przestańcie się w końcu czepiać UMK! Czy ukończona uczelnia ma dla was tak duże znaczenie? A gdyby przedstawiciele władz miasta ukończyli Uniwersytet Warszawski, 

Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Gdański albo inną uczelnię, to by coś zmieniło? Zachowujcie się jak dorośli ludzie, a nie dzieci. To nie przedszkole!

 

 

Oczywistym jest, że należy piętnować niegospodarność, złe zarzadzanie, kumoterstwo, ale co do jasnej ch... ma z tym wspólnego ukończona szkoła? Można jeszcze zrozumieć, że wytykany jest kierunek niezwiązany z zarządzaniem, ale uczelnia? Poza tym jest wielu przedsiębiorców z wykształceniem humanistycznym lub innym, zupełnie niezwiązanym z zarządznaiem, którzy świetnie sprawdzają się w roli menedżerów.

 

 

Oceniajcie ich za pracę, za to, co zrobili dobrze, co zrobili źle, czego nie zrobili, a powinni byli.

 

Proszę mi wybaczyć, że mój komentarz nie jest związany z artykułem.

G
Gość
W dniu 17.10.2013 o 10:55, fdas napisał:

no to ja już powiem co będzie źle.na pewno nie weźmie sie pod uwagę przyszłości i teraźniejszościtrzeba tak zaprojektować całą trasę by powstała obok jezdni dwa szerokie pasy dla pojazdów poruszających się siłą mięśni tj, rowery rolki deskorolki wózki. szerokie dwa po obu stronach tak by mogły się dwa rowery przeciwnie jadące wyminąć omijając np. wózek.i chodniki w rzeczy samej oddzielone od ddpnsm .należy budować miejsca do zatrzymania podczas jazdy ścieżką np. ławki wcięte w pas oddzielający od chodnika lub jezdni. należy budować miejsca zadaszone by można było się schować podczas deszczu z szerokimi zabudowanymi całkiem wiatami.

100%  RACJI ALE LEPIEJ WG NASZYCH MĄDRALI Z UM LEPIEJ TA KASĘ PRZEZNACZYĆ NA IMPREZKE OTWARCIA wybudowali most za gigantyczne pienadze niedostosowany do rowerzystów ,ale równiez dla osób niepełnosprawnych na wózkach ........i teraz  otworza i jak za komuny odrazu  POPRAWKI poprawki ..........ALE CÓZ RZADZI NAMI UMK

P
PROJEKTANT

fakt idiotyzmów przy nowym moscie sporo ALE MZD TWIERDZI ZE TO WSPANIAŁY PROJEKT  , jak ma dostac sie a most od strony Rudackiej niepełnosprawny na czworakach ma pokonac te schódki z wózkiem na plecach , dekel na samym srodku sciezki  rowerowej /koło osadniczej / nie ukrywam ze serpentyny i przejazdy dla scieżek projektował chyba jakis kolejarz ,bo jak sie je projektuje na świecie nie miał zielonego pojęcia .I MOJE PYTANIE DO MADRALI Z MZD      ......

SKORO ROWER MA PIERWSZENSTWO NA SCIEŻCE TO JAK BEDZIE WYGLADAŁ PRZEJAZD ROWEREM NA PLACU DASZYNSKIEGO GDY NIE BEDA DZIAŁAŁY SWIATŁA ???????

d
draw

Nie widzę w tym nic zdrożnego

f
fdas

no to ja już powiem co będzie źle.

na pewno nie weźmie sie pod uwagę przyszłości i teraźniejszości

trzeba tak zaprojektować całą trasę by powstała obok jezdni dwa szerokie pasy dla pojazdów poruszających się siłą mięśni tj, rowery rolki deskorolki wózki. szerokie dwa po obu stronach tak by mogły się dwa rowery przeciwnie jadące wyminąć omijając np. wózek.

i chodniki w rzeczy samej oddzielone od ddpnsm .

należy budować miejsca do zatrzymania podczas jazdy ścieżką np. ławki wcięte w pas oddzielający od chodnika lub jezdni. należy budować miejsca zadaszone by można było się schować podczas deszczu z szerokimi zabudowanymi całkiem wiatami.

t
toruńczyk

Panie Hecer 

Prosimy Pana o bojkot.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska