https://pomorska.pl
reklama

Trzy projekty, które zmienią Bydgoszcz. Kiedy?

Andrzej Muszyński
Zanim miasto zabierze się za nowe pomysły, drogowcy zdąża zbudować nową linię do Fordonu. Jej otwarcie w styczniu 2015 r.
Zanim miasto zabierze się za nowe pomysły, drogowcy zdąża zbudować nową linię do Fordonu. Jej otwarcie w styczniu 2015 r. Andrzej Muszyński
Te trzy projekty znalazły się na liście negocjacyjnej ratusza z Ministerstwem Rozwoju Regionalnego. Wszystkie bowiem mają szansę na realizację, o ile otrzymają unijne wsparcie.

- Każdy z nich oznacza dużą i kosztowną inwestycję. Dlatego też zdecydowaliśmy się powalczyć o dofinansowanie dla nich z dużych, centralnych programów - wyjaśnia Łukasz Niedźwiecki, zastępca prezydenta Bydgoszczy. - Podobnie, jak my, o krajowe pieniądze zabiegają też inne miasta, i na wszystko na pewno ich nie wystarczy. Jest za wcześnie nawet na szacowanie szans. Myślę, że dopiero jesienią wszystkie karty będą na stole. Do tego czasu trudno więc oceniać, co będzie sukcesem, a co porażką - dodaje prezydent.

Więcej informacji z Bydgoszczy na mmbydgoszcz.pl
Na potrzeby negocjacji z MRR ratusz ustalił jednak priorytety. Najważniejsza jest budowa linii na Kujawskiej z kompleksową rozbudową ulicy. Projekt oszacowano na 275 mln złotych, ale dodatkowo zakłada zakup 50 nowych tramwajów. Drugim pod względem ważności jest połączenie r. Kujawskiego z Grunwaldzkim przez: Solskiego, Piękną, Szubińską i Kruszwicką. W tym przypadku mowa o kosztach na poziomie 290 mln, ale i tu założono zakup 30 kolejnych tramwajów. Ostatni projekt negocjowany w Warszawie dotyczy przedłużenia torowiska z Perłowej do Fordońskiej z budową mostu nad Brdą - 80 mln zł.

Skąd taka kolejność? - Decydowała efektywność - wyjaśnia Rafał Grzegorzewski, zastępca dyrektora ZDMiKP. - Naszym zdaniem najwięcej da bezpośrednie połączenie Śródmieścia z górnym tarasem miasta, a dopiero potem nowa linia przez Szwederowo. Ratusz przyznaje, że jeśli nie wszystkie projekty znajdą uznanie urzędników MRR, to będzie szukać innych możliwości ich realizacji.

Czytaj e-wydanie »

Biznes

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

D
Darek

Oczywiście, że przy okazji budowy linii tramwajowej przez ul.Piękną powinna powstać odnoga na Błonie, być może da się doprowadzić ją do   przystanku kolejowego, który ma tam powstać.

 

Z kolei most jako przedłużenie ulicy Perłowej uważam za zbędny wydatek. Lepiej za te pieniądze poprowadzić most tramwajowy obok mostu "nowołęczyckiego" albo spiąć Rondo Fordońskie z pętlą tramwajową przy ul.Chodkiewicza.

M
Michał

Dobudować torowisko na Błonie oraz przedłużyć istniejące na nakielskiej do Plażowej. Te inwestycje też są potrzebne.

P
POtężna GęsioPOlis
W dniu 28.07.2014 o 18:33, pomorzak napisał:

Nie planujecie a duzo Całbecki z Lenzem wam wybije z głowy te inwestycje  !!!!!Nie bawem zlikwiduje Lotnisko . i bedzie na Gęsiach z Kłopotkiem latać ?????

 

Nie tylko oni. Podobno  miejscy radni PIS Kowalski i Górski z Toruńskiej Republiki Ludowej tzn. koalicji: gospodarz Zaleski-SLD-PIS-PO, też chcą latać na gęsiach.

 

Lotnisko pewnie planują w swojej gęsiej stolYcy?

p
pomorzak

Nie planujecie a duzo Całbecki z Lenzem wam wybije z głowy te inwestycje  !!!!!Nie bawem zlikwiduje Lotnisko . i bedzie na Gęsiach z Kłopotkiem latać ?????

T
TOMEK

Największy absurd to brak linii tramwajowej na Błonie. Jak już chcemy budować do Pięknej to co za problem dobudować 1,3 km torów do pętli Błonie? A kilka linii autobusowych możnaby zastąpić przez 2-3 linie tramwajowe. Władze niby opierają się na analizach naukowców z UTP. Analiza ogólna podawała, że tramwaj na Błonie się nie opłaca, bo do 2030 r. spadnie liczba mieszkańców, analiza szczegołowa podawała , że liczba mieszkańców nieznacznie wzrośnie... Poza tym nawet jeśli całe miasto traci mieszkańców to sama aglomeracja nadal będzie mieć ok. 0,5 mln mieszkańców. Poza tym analiza panów z UTP wskazywałą też na bezsensowność budowy drugiej jezdni Kamiennej i Pięknej. A jednak Ratusz chce je budować. Naprawdę nie można dobudować 1,3 km torów na Błonie? Sam tramwaj przez Szwederowo nic nie da (zastąpi tylko autobus 79 i podwyższy koszt wozokilometra). Linia była planowana przez naukowców z UTp wyłącznie prz yzałożeniu, że jednocześnie zlikwidujemy tramwaj na Nakielskiej! Zresztą analizy dla trasy przez Solskiego to połowa pasażerów co na Szubińskiej.

z
zintegrowany

Jak kawałek trasy na dodatek oszczędnej jak tylko sie dało bez chodnika bez ścieżki rowerowej bez tramwaju bez zjazdów z falistym asfaltem robiono ponad trzy lata to można sobie dośpiewać jak dla Bydgoszczy spływają pieniądze na inwestycje a strarówkę robią fachowcy na pół etatu bo popołudniu juz nikogo nie widać.

L
Leonard Borowski

"Komu, komu bo idę do domu"...Im bliżej "wyborów", tym więcej propagandy i gruszek na wierzbie nam zaoferują rządzący. A po elekcji, okaże się, że nie ma na to wszystko pieniędzy.

m
maciej

 Jeżeli Caubeckiego baron Leńzu PO raz 3-ci namaści marszałkiem a POmyleni z Bydgoszczy będą tylko na kolanach z nim rozmawiali, będą głosowali żeby zmniejszyć ilość mandatów radnych do sejmiku z Bydgoszczy, na korzyść gęsiej stoLycy,..... to te wszystkie plany, zamiary od razy można wyrzucić do kosza.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Zwrot podatku dla emerytów. Tyle trafi na ich konto za Trzynastkę i Czternastkę

Zwrot podatku dla emerytów. Tyle trafi na ich konto za Trzynastkę i Czternastkę

Eurojackpot - wygrana w Polsce. Jakie wygrane padły?

Eurojackpot - wygrana w Polsce. Jakie wygrane padły?

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska