
9. SŁYSZAŁEM/-AM, ŻE...
Pracownicy powinni korzystać wyłącznie ze sprawdzonych źródeł informacji. Powołując się na plotki lub wydarzenia, których nie pamiętasz dokładnie, możesz wprowadzić kogoś w błąd. Jeżeli tak się stanie, nie tylko wyjdziesz na nieprofesjonalną osobę, ale także możesz wywołać burzę.

8. JAKĄ BĘDĘ MIEĆ Z TEGO KORZYŚĆ?
Chęć niesienia pomocy innym to ceniona przez pracodawców cecha. Pamiętaj o tym, gdy szef poprosi cię o pomoc. W przeciwnym razie możesz zostać uznany/-a za osobę interesowną, mało zaangażowaną w swoją pracę.

7. TO NIE NALEŻY DO MOICH OBOWIĄZKÓW
Taka wypowiedź jest niedopuszczalna. Nigdy nie kwestionuj powierzonych ci zadań. W przeciwnym razie menedżer uzna, że migasz się od pracy lub nie jesteś osobą, na której można polegać.

6. ZA MAŁO ZARABIAM, ŻEBY TO ZROBIĆ
Odzywanie się w ten sposób jest nieodpowiednie i zdecydowanie nieprofesjonalne. Jeżeli masz poczucie, że twoje zarobki są nieadekwatne do ilości twoich obowiązków, porozmawiaj z szefem o podwyżce na osobności. Zaproponuj spotkanie i przygotuj się do niego, np. przemyśl swoje sukcesy i osiągnięcia, które wskażesz, aby uzasadnić swoją prośbę o wyższą pensję.