
5. NIE DA SIĘ
Negatywne wypowiedzi zawsze są źle odbierane przez pracodawców. Natomiast warto dzielić się swoimi wątpliwościami i prosić o informację zwrotną. Jeżeli nie masz pewności co do tego, jak zostaną odebrane twoje uwagi, spróbuj wejść na chwilę w buty przełożonego i spojrzeć na dane zagadnienie jego oczami. Pamiętaj, że najwyżej jest cenione nastawienie „can-do”.

4. CO TERAZ?
Przełożeni nie lubią pracowników, którym brakuje pewności siebie. Wręcz przeciwnie, cenią osoby samodzielne, wychodzące z własną inicjatywą. Jeżeli udało ci się skończyć powierzone ci zadanie, możesz poinformować o tym przełożonego/-ą, ale zamiast mówić, że nie masz co robić, zaproponuj, czym możesz się zająć w następnej kolejności.

3. NIE MASZ RACJI
Podważanie autorytetu szefa to bardzo zły pomysł, zwłaszcza przy ludziach. Osoby, którym zdarza się to częściej, mogą wejść w jawny konflikt z przełożonym. Zamiast wyrażać dezaprobatę, zaproponuj, jak zrobić coś inaczej.

2. NIE MAM TERAZ CZASU
Trudno jest przyjąć odmowę, przełożeni również mają z tym problem. Nigdy nie odzywaj się w ten sposób, gdy usłyszysz prośbę o zrobienie czegoś ważnego. Możesz natomiast poinformować przełożoną czy przełożonego, czym obecnie się zajmujesz i zapytać, co zrobić w pierwszej kolejności. Inną dobrą praktyką jest pytanie o deadline’y.