Uczniowie II LO w Bydgoszczy stanęli przed sądem! Innowacyjna lekcja WOS [zdjęcia]
MW-G
W piątek (27 stycznia) uczniowie II Liceum Ogólnokształcącego w Bydgoszczy stanęli przed sądem. Na szczęście nie naprawdę. Była to nietypowa lekcja Wiedzy o Społeczeństwie. - Wydaje mi się, że takie żywe lekcje na dłużej zostają w pamięci uczniów, niż wykładanie teorii w szkolnych ławkach - mówi Alicja Bania, nauczycielka WOS i pomysłodawczyni lekcji w sądzie. - Sąd Rejonowy w Nakle nad Notecią otworzył przed nami swoje sale rozpraw, dostaliśmy nawet togi! - dodaje nauczycielka.Zobacz koniecznie: Studniówka II LO w Bydgoszczy [zdjęcia]Uczniowie drugiej klasy liceum o profilu matematyczno-geograficznym z rozszerzonym programem nauczania Wiedzy o Społeczeństwie przeprowadzili symulację procesu karnego, sami przygotowali scenariusz, wcielili się w role. - Dzięki tak zdobywanej wiedzy i zaangażowaniu, uczniowie nie tylko lepiej zapamiętują zdobytą wiedzę, ale również rozwijają swoje zainteresowania, angażują się w aktualne wydarzenia, potrafią je zrozumieć i odpowiednio skomentować. Wyrabiają sobie własne zdanie na temat otaczającej ich rzeczywistości - tłumaczy Alicja Bania. - Być może dzięki takiej lekcji wrócą kiedyś do sądu, już nie jako uczniowie, ale jako sędziowie - dodaje.
W piątek (27 stycznia) uczniowie II Liceum Ogólnokształcącego w Bydgoszczy stanęli przed sądem. Na szczęście nie naprawdę. Była to nietypowa lekcja Wiedzy o Społeczeństwie.
- Wydaje mi się, że takie żywe lekcje na dłużej zostają w pamięci uczniów, niż wykładanie teorii w szkolnych ławkach - mówi Alicja Bania, nauczycielka WOS i pomysłodawczyni lekcji w sądzie. - Sąd Rejonowy w Nakle nad Notecią otworzył przed nami swoje sale rozpraw, dostaliśmy nawet togi! - dodaje nauczycielka.
Uczniowie drugiej klasy liceum o profilu matematyczno-geograficznym z rozszerzonym programem nauczania Wiedzy o Społeczeństwie przeprowadzili symulację procesu karnego, sami przygotowali scenariusz, wcielili się w role.
- Dzięki tak zdobywanej wiedzy i zaangażowaniu, uczniowie nie tylko lepiej zapamiętują zdobytą wiedzę, ale również rozwijają swoje zainteresowania, angażują się w aktualne wydarzenia, potrafią je zrozumieć i odpowiednio skomentować. Wyrabiają sobie własne zdanie na temat otaczającej ich rzeczywistości - tłumaczy Alicja Bania. - Być może dzięki takiej lekcji wrócą kiedyś do sądu, już nie jako uczniowie, ale jako sędziowie - dodaje.