Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Urząd Miasta w Golubiu-Dobrzyniu szuka produktu, symbolu, marki miasta. Jest lawina komentarzy

Karolina Rokitnicka
Karolina Rokitnicka
Czy Golub-Dobrzyń potrzebuje poszukiwania nowego produktu, symbolu, marki miasta? Zagłosuj w naszej sondzie
Czy Golub-Dobrzyń potrzebuje poszukiwania nowego produktu, symbolu, marki miasta? Zagłosuj w naszej sondzie KR
Burmistrz Golubia-Dobrzynia Mariusz Piątkowski spotkał się z dr hab. Piotrem Bireckim - historykiem sztuki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Arturem Niklewiczem - dyrektorem Domu Kultury w Golubiu-Dobrzyniu. Pojawił się pomysł, by opracować program/strategię, która określi produkt lub produkty stanowiące symbole miasta. Czy to potrzebne? - zagłosuj w naszej sondzie.

Zobacz wideo: Spis powszechny w 2021 roku będzie możliwy online

Symbole Golubia-Dobrzynia mogą być rozmaite, w tym np. strój historyczny, produkt spożywczy, potrawa,, napój, melodia.

- Miasta od zawsze prezentowały i podkreślały to, co ich społeczność osiągnęła, co stanowi jej dumę, co daną miejscowość, najlepiej określa i charakteryzuje. W przypadku Golubia-Dobrzynia bezsprzecznie jest to golubski zamek, rzeka Drwęca, bogata historia i wspaniałe walory, turystyczne. Niemniej warto poszukiwać i promować nowe, inne produkty - symbole, mogące pozytywnie wpłynąć na promocję miasta, co za tym idzie rozwój gospodarki i turystyki Golubia-Dobrzynia. Patronat nad programem zgodził się objąć dr hab. Piotr Birecki – informuje Urząd Miasta Golubia-Dobrzynia.

Pakiet pomysłów i propozycji ma zostać przekazany do konsultacji społecznych.

- To mieszkańcy mają wskazać ich zdaniem najważniejsze dla naszego miasta produkty – symbole – zapewnia magistrat.

Swoje propozycje możecie zgłaszać w komentarzach na naszym profilu na Facebooku

Wiadomość urzędu skomentowało wiele osób.

Radna Dominika Piotrowska pisze: - Szukać nowego produktu markowego? Przecież to jest niezrozumiałe, ponieważ jak jesteśmy razem w samorządzie od 7 lat (ja jako radna, pan jako Burmistrz plus był Pan 8 lat prędzej radnym) to mówię nieustannie o produkcie markowym tego miasta, którym jest zamek, turniej, starówka, Anna Wazówna, Drwęca i spływy kajakowe. Nic nie trzeba szukać i wymyślać na siłę tylko promować to co zostało już ofiarowane. Inne miasta np. Wąbrzeźno rzeczywiście musiało szukać z mieszkańcami takiego produktu i mieszkańcy zdecydowali, że będą to wody - jeziora. My wystarczy, że będziemy promować to co już mamy od lat i z tym kojarzy się nasze miasto - zamek. Proszę o większą dbałość podczas jego promocji - nowoczesne foldery, ładne tablice informacyjne, mapki, gra miejska z motywem zamku, imprezy w klimacie średniowiecza, jarmarki, zioła - zielniki Anny Wazówny zamiast bratków, murale w klimacie średniowiecza. Wokół tego wszystko budować. Nagle będziemy po 7 latach szukać produktu markowego? Ruchy pozorowane.

Paulina Stępska dodaje: profesor historii, profesorem, a co na to marketingowcy? Specjaliści od brandingu? Jakieś badania?

Janusz Sumecewicz zaznacza: Potrzebna przygotowana i profesjonalna obsługa przybywających turystów/gości na starówce.

Konkretne rozwiązania proponuje także Monika Deja-Sobolewska od lat związana z golubskim zamkiem: - Centrum sterowania ruchem turystycznym zaczyna się zawsze na Zamku Golubskim. Od od Pani Wandy Stawickiej zależy gdzie wyśle Turystę po zwiedzaniu zamku. Czy uda się na lody na starówkę, czy na wieżę, czy obiad. To od obsługi w recepcji i przewodników zależy czy polecą wartości starówki i miasta. Polecam. Marketing szeptany. Widziałem, wiem rekomenduje coś czego się nie wstydzę i jestem dumny. Od zamku powinny iść cudne bajkowe drogowskazy. Na Zamku kupony, ulotki tylko zmodyfikowane, niosące korzyści z nie wyrzucania ich do kosza. Mapki z mini zadaniami spójne z kuponami i drogowskazami. Wszystko w konwencji czaru, magii, historii, tajemnicy. Baza dla odkrywców, poszukiwaczy. Z sieciowanie z gminą, usługami turystycznymi. Od lat mam to poukładane w głowie. Spójność i jeszcze raz spójność od fontów poprzez iconografiki kolory. Kto chciałby zareklamować swoje usługi dla Turystów musi zacząć od Zamku i ludzi. W rozmowach opracować marketing szeptany. Chyba nie muszę wspominać o wzajemnej korzyści dla obu stron.

Burmistrz Mariusz Piątkowski odniósł się do tych uwag: - Współpraca Miasta z Zamkiem Golubskim jest bardzo dobra i stoi na dużo wyższym poziomie niż jeszcze kilka lat temu. Będziemy nadal rozwijać tę współpracę i nie widzę dla niej jakiegokolwiek zagrożenia. Opracowanie charakterystycznej dla Golubia-Dobrzynia potrawy, napoju, stroju historycznego, czy też innych produktów - symboli, w żaden negatywny sposób nie wpływanie na relacje Miasta z Zamkiem. Mało tego, uważam, że może pozytywnie wpłynąć na promocję i Miasta i jego głównego symbolu - Zamku Golubskiego.

Trwa głosowanie...

Czy Golub-Dobrzyń potrzebuje poszukiwania nowego symbolu, marki, produktu miasta?

Nasze Miasto Golub-Dobrzyń

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska