[b]CHOJNICE
[/b]
Do 31 marca burmistrz zarządza ograniczenie dostępu do pomieszczeń Urzędu Miejskiego w Chojnicach, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chojnicach, Ośrodka Profilaktyki Rodzinnej w Chojnicach, Środowiskowego Domu Samopomocy w Chojnicach dla interesantów w ten sposób, że wszelkie podania, wnioski, pisma, zapytania oraz pozostałą dokumentację należy składać za pośrednictwem placówki pocztowej, bądź kontaktować się bezpośrednio z pracownikami Urzędu Miejskiego w Chojnicach, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chojnicach, Ośrodka Profilaktyki Rodzinnej w Chojnicach, Środowiskowego Domu Samopomocy w Chojnicach telefonicznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, poczty tradycyjnej bądź poprzez system ePUAP (elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej).
Urząd Stanu Cywilnego w Chojnicach będzie przyjmował interesantów jedynie w sytuacjach, kiedy kontakt osobisty jest nieodzowny tj. rejestracji urodzeń i zgonów.
Kasa Urzędu Miejskiego w Chojnicach będzie zamknięta. Płatności i należności publicznoprawne należy regulować w formie bezgotówkowej, tj. przelewem bankowym, przelewem elektronicznym albo przekazem pocztowym, na określony rachunek bankowy.
Pracownicy samorządowi Urzędu Miejskiego w Chojnicach, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chojnicach, Ośrodka Profilaktyki Rodzinnej w Chojnicach, Środowiskowego Domu Samopomocy w Chojnicach będą udzielać informacji na temat realizowanych usług publicznych tylko telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej – informacje nie będą udzielane w kontakcie bezpośrednim. Lista numerów kontaktowych oraz adresów poczty elektronicznej jest zamieszona na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Chojnicach oraz BIP.
Korespondencja zwrotna nie będzie wydawana w siedzibie Urzędu, ale będzie każdorazowo przesyłana adresatowi na podany przez niego adres korespondencyjny. Dyżury Burmistrza Miasta Chojnice odbywające się we wtorki w wymienionym okresie zostają odwołane. Skargi, wnioski i interwencje Burmistrz Miasta Chojnice przyjmuje za pośrednictwem poczty tradycyjnej, poczty elektronicznej lub poprzez system ePUAP.
POWIAT CHOJNICKI
Starosta wstrzymuje do odwołania osobiste przyjmowanie Interesantów w Starostwie Powiatowym w Chojnicach. Wszelkie pisma kierowane do organów Powiatu Chojnickiego oraz do Starostwa Powiatowego w Chojnicach zaleca się przesyłać za pośrednictwem platformy e-PUAP, listownie, telefonicznie lub mailowo.
Zaleca się ograniczanie wizyt w Starostwie Powiatowym w Chojnicach do niezbędnego minimum, zawężając je do spraw niecierpiących zwłoki.
Sprawy niecierpiące zwłoki wymagające osobistej wizyty w Starostwie Powiatowym w Chojnicach załatwiane będą za pośrednictwem Biura Obsługi Interesantów.
Przed Biurem Obsługi Interesanta umieszczony jest płyny do dezynfekcji rąk oraz wyraźny komunikat pisemny zalecający odkażenie rąk przez w celu zminimalizowania zagrożenia epidemiologicznego.
CZERSK
Nieczynna jest kasa. Płatności należy dokonywać internetowo lub poprzez Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta: https://www.eboi.czersk.pl/eboi/, w bankach i na poczcie.
Zaleca się mieszkańcom, żeby osobiste wizyty w Urzędzie Miejskim i gminnych jednostkach organizacyjnych ograniczyli tylko do sytuacji, kiedy jest to konieczne. - Wszystkie sprawy prosimy załatwiać telefonicznie, drogą mailową, listownie lub poprzez ePUAP. W przypadku wizyty w Urzędzie zaleca się zaniechanie podawania sobie dłoni na powitanie, zachowanie odległości min. 1,5 m od innych osób oraz korzystanie ze środków dezynfekujących - mówią w ratuszu.
We wtorki burmistrz, wiceburmistrz i sekretarz nie będą przyjmowali interesantów osobiście, lecz w godzinach 8.00 – 12.00 będą dostępni za pośrednictwem telefonu. Osoby zainteresowane proszone są o kontakt pod nr 52 395 48 10.
GMINA CHOJNICE
Informacje z gminy Chojnice podamy później. Tymczasem podajemy szczegóły związane z rejestracją u lekarza w przychodni.
W związku z zagrożeniem epidemią koronawirusa zostają wprowadzone nadzwyczajne rozwiązania dotyczące przyjęć pacjentów:
• REJESTRACJA PACJENTÓW TYLKO TELEFONICZNA
• PACJENTOM UDZIELANE BĘDĄ TELEPORADY W GODZINACH PRACY PRZYCHODNI
• W SYTUACJI, KIEDY OKAŻE SIĘ TO NIEZBĘDNE, PACJENT ZOSTANIE UMÓWIONY NA KONKRETNĄ GODZINĘ DO LEKARZA I TYLKO WTEDY MOŻLIWE BĘDZIE WEJŚCIE DO PRZYCHODNI
• NIE NALEŻY PRZYCHODZIĆ PO RECEPTY – PROŚBY O PRZEPISANIE LEKÓW DO KONTYNUACJI LECZENIA NALEŻY ZGŁASZAĆ TELEFONICZNIE
