
Jak się dowiadujemy nie ma poważniejszych opóźnień przy budowie pierwszego odcinka drogi ekspresowej nr 5 w naszym regionie, odcinka Nowe-Marzy - Dworzysko. Biuro inżyniera kontraktu zaprosiło nas na wycieczkę po fragmencie budowy.
Flesz: Mundurowi mają dość. Co dalej z naszym bezpieczeństwem?

Maciej Bałchanowski (na zdjęciu), inżynier rezydent, opowiedział nam, jak przebiegają prace. Zdradził kilka ciekawostek związanych z budową tego odcinka.
- Na odcinku od autostrady będzie tylko jeden nowy węzeł - Sartowice. Pozostałe trzy: Świecie Północ, Świecie Zachód i Świecie Południe będą przebudowanymi węzłami obwodnicy w Morsku, na wysokości Miasteczka, gdzie S5 łączy się z 91-ką i w Dworzysku.

Będą też przejścia dla zwierząt zarówno tych mniejszych (pod drogą S5) jak i dla większych. Te dla małych ssaków (na zdjęciu) łatwo rozpoznać, bo skonstruowane są z betonowych elementów połączonych w tunele.

Przejścia nad drogą S5 są dla dużych ssaków (na zdjęciu). Te rozpoznamy, bo zbudowane są z metalowych konstrukcji z blachy falistej Multiplate.
- Wedle kontraktu w takiej technologii zbudowane będą tylko przejścia dla zwierząt. Wszelkie inne przejazdy powstaną jako standardowe konstrukcje mostowe - dowiadujemy się od Bałachanowskiego.