
Wzdłuż drogi S5 po dwóch stronach będą szły drogi serwisowe. Mają rozprowadzać lokalny ruch na odcinkach między węzłami.

Co kilka kilometrów zaplanowane są mosty nad S5 łączące zachodnią i wschodnią drogę serwisową oraz prowadzące drogi lokalne We Wiągu będzie też kładka dla pieszych nad S5.

W miejscowości Święte zaplanowano, natomiast, MOP, czyli miejsce obsługi podróżnych.

Wszystkie prace toczą się jednocześnie. Obecna droga krajowa nr 5 będzie na większości tego odcinka jedna z nitek drogi ekspresowej, ale jak nam wyjaśnił inżynier rezydent, zostanie zbudowana prawie od nowa. W wielu miejscach będzie musiała zostać podniesiona, w innych obniżona. Raz będzie wschodnią, innym razem zachodnią nitką S5. Można to zaobserwować na tym odcinku, ponieważ raz szeroki pas przygotowywany pod drogę jest po jednej, a raz po drugiej stronie obecnej krajówki. I tak w Nowych Marzach, na przykład, dodatkowy pas budowany jest po zachodniej stronie drogi krajowej.