https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Uwaga na fotoradary! Trudniej będzie uniknąć mandatu

MM
W pierwszej połowie 2017 roku fotoradary Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego zarejestrowały ponad pół miliona wykroczeń. W tej statystyce nie zawierają się naruszenia wykryte przez policję.
W pierwszej połowie 2017 roku fotoradary Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego zarejestrowały ponad pół miliona wykroczeń. W tej statystyce nie zawierają się naruszenia wykryte przez policję.
W pierwszej połowie 2017 roku fotoradary Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego zarejestrowały ponad pół miliona wykroczeń. W tej statystyce nie zawierają się naruszenia wykryte przez policję.

Fotoradary zniknęły, na drogach stało się bardziej niebezpiecznie..
źródło: TVN24/x-news

Obecnie obowiązujące przepisy wskazują, że „konstrukcja i wykonanie przyrządu powinny zapewniać wskazanie pojazdu, którego prędkość została zmierzona". Ministerstwo rozwoju i finansów proponuje istotną zmianę. W projekcie czytamy, że „konstrukcja i wykonanie przyrządu powinny umożliwiać użytkownikowi przyrządu wskazanie pojazdu, którego prędkość została zmierzona".

W praktyce chodzi o to, że po przeprowadzonej zmianie, kierowcy nie będą mogli argumentować, że urządzenie pomiarowe nie wskazało konkretnego pojazdu. Przypomnijmy, że kierowcy od lat narzekają na takie urządzenia jak Rapid czy Iskra, a głównym zarzutem jest właśnie brak możliwości identyfikacji mierzonego pojazdu

Po jakich miastach w Polsce jeździ się najszybciej? [RAPORT]

Zmiany w prawie sprawią, że atesty i dopuszczenia Głównego Urzędu Miar dostaną tylko radary wyposażone w zegar czasu rzeczywistego i wyraźnie wskazujące pojazd, który prędkość przekroczył. Chodzi o urządzania stosowane zarówno przez policję jak i Inspekcję Transportu Drogowego.

Przepisy wejdą w życie 14 dni po ich ogłoszeniu.

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

o
ostrowiak

Policjanci z tymi fotoradarami powinni wybrać się na trasę nr 8 między Ostrowią Mazowiecką a Wyszkowem. Prawie codziennie są tam wypadki, kierowcy zapominają, że zjechali z dwupasmówki a wjechali na jej budowę. Wyprzedzanie na ciągłych pasach, nieprzestrzeganie prędkości  i prawie co drugi wypadek jest z winy kierowcy zza naszej wschodniej granicy. Ile jeszcze osób zginie przez ponad rok do zakończenia budowy?

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska