Problem dotyczy dwóch modeli łóżek - KRITTER i SNIGLAR.
Do IKEI zgłoszono siedem przypadków pęknięcia metalowego elementu łączącego barierkę z ramą łóżka. Na stronie internetowej koncernu czytamy, że pęknięty pręt może odsłonić ostre krawędzie, stwarzając ryzyko zranienia.
Zobacz też: Sklep internetowy Ikea. Wkrótce w Polsce
IKEA nie otrzymała żadnego sygnału o przypadku odniesienia ran na skutek pęknięcia wspomnianego elementu. Mimo to koncern wydał oświadczenie, w którym czytamy: "IKEA uprzejmie prosi klientów, którzy posiadają ramę łóżka KRITTER lub SNIGLAR, by niezwłocznie sprawdzili numer seryjny umieszczony na etykiecie przymocowanej do szczytu ramy bądź jej spodu. (...) Akcja naprawcza obejmuje tylko ramy łóżek KRITTER o numerach seryjnych (YYWW) od 1114 do 1322 oraz SNIGLAR o numerach od 1114 do 1318. Klienci posiadający wadliwe egzemplarze produktu są proszeni o jak najszybsze odwiedzenie najbliższego sklepu IKEA lub skontaktowanie się z Działem Obsługi Klienta pod numerem 22 334 45 55, by bez ponoszenia żadnych kosztów otrzymać zestaw naprawczy."
To kolejny przypadek fatalnej passy szwedzkiego koncernu. W lipcu IKEA wzywała wszystkich klientów, którzy w jej salonach kupili lampę SMILA. Jej luźny przewód mógł bowiem "stanowić zagrożenie zapętlenia i przyczynić się do uduszenia".
Natomiast w czerwcu wycofano ze sprzedaży kubki LYDA, które mogły powodować... ryzyko poparzenia.
Czytaj e-wydanie »