Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

UWAGA! Nowy sposób na okradanie klientów banku! Banki ostrzegają...

oprac. (ww)
Dzwoni do ciebie pracownik banku? Uważaj, to może być oszust.

Złodzieje ostatnio mają nowy sposób na okradanie klientów banku. Banki ostrzegają przed telefonami, które mogą być dla nas, a w szczególności dla naszych pieniędzy niebezpieczne. Oszuści telefonicznie próbują wyłudzić od ludzi dane.

Sposób jest bardzo prosty, dzwonią podając się za pracownika banku lub kancelarii prawnej. Następnie oszust prosi o podanie loginu i hasła oraz kodu SMS. Jak uzyska te informacje spokojnie może teraz zmienić w autoryzacji numer telefonu. Przy każdej następnej transakcji, SMS autoryzacyjny będzie już przychodził na numer telefonu przestępcy.

Może zadzwonić do nas osoba, która podaje się za pracownika banku PKO BP. Uważaj wówczas, co mówisz i jakie podajesz jej dane.
skarżą się, że odbierają obecnie telefony od osób podających się za pracowników banku, które wypytują je o zbyt szczegółowe dane.
- Zadzwoniła pani, bardzo przyjemna i powiedziała, że dzwoni z PKO BP - opowiada emeryt, pan Ryszard. - Chciała wiedzieć, jaki jest dokładny mój adres i pesel. Tłumaczyła, że bank aktualizuje dane w związku z emisją nowych akcji.
Podobnych telefonów otrzymaliśmy więcej.

Sprawa jest na tyle poważna, iż bank ING Śląski wydał ostrzeżenie dla swoich klientów.

Oszuści próbują wyłudzić dane podając się za pracownika banku lub kancelarii prawnej. Nie podawaj swoich danych do logowania – oszuści mogliby je wykorzystać, aby włamać się na Twoje konto!

Pamiętaj o podstawowych zasadach bezpieczeństwa:

Nigdy nie wymagamy podawania loginu i pełnego hasła do bankowości. Dotyczy to również kodu SMS - chyba, że to Ty dzwonisz do banku i jest to kod uwierzytelniający
Nie prosimy Cię o zmianę, ani nie wysyłamy Ci nowych danych logowania.
Nie wysyłamy maili z prośbą o zalogowanie lub podanie danych prywatnych np. numeru telefonu do autoryzacji transakcji.
Jak działają oszuści

Oszust dzwoni, podając się za pracownika banku lub kancelarii prawnej. W trakcie rozmowy prosi o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej. Następnie prosi o podanie kodu SMS. Na podstawie tych danych oszust może zmienić w bankowości numer telefonu do autoryzacji transakcji. Od tej chwili kody SMS będą wysyłane na telefon przestępcy. Oszust może przelać pieniądze na konta w innych bankach.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: UWAGA! Nowy sposób na okradanie klientów banku! Banki ostrzegają... - Express Ilustrowany

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska