Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Uważaj na takie SMS-y! Oszuści podszywają się pod firmy kurierskie. Można stracić spore pieniądze

Oprac. Małgorzata Pieczyńska
Strona podana w wiadomości SMS podszywa się pod różne firmy kurierskie, np. UPS, K-KEX. Przekierowuje ona na fałszywą stronę, gdzie otrzymujemy informację o konieczności opłacenia cła.
Strona podana w wiadomości SMS podszywa się pod różne firmy kurierskie, np. UPS, K-KEX. Przekierowuje ona na fałszywą stronę, gdzie otrzymujemy informację o konieczności opłacenia cła. pixabay.com
Oszuści ponownie rozsyłają wiadomości SMS z informacją o problemie z zamówieniem. Tym razem chcą wyłudzić dane adresowe, dane karty i próbują włączyć płatną subskrypcję! Warto zatem zachować czujność, bo można stracić nawet 39,99 Euro miesięcznie!

Zobacz wideo: Bezpieczeństwo nad wodą. To musisz wiedzieć!

Jak informuje CyberRescue, strona podana w wiadomości podszywa się pod różne firmy kurierskie, np. UPS, K-KEX. Przekierowuje ona na fałszywą stronę, gdzie otrzymujemy informację o konieczności opłacenia cła. Aby wnieść opłatę, trzeba podać dane adresowe i dane karty! Podając dane karty, odbiorca zostaje zapisany do płatnej subskrypcji, która może wynosić nawet 39,99 Euro miesięcznie!

Wiadomość o problemie z zamówieniem otrzymała także pani Żaneta. SMS zawierał błędy językowe, dlatego postanowiła odezwać się do CyberRescue.

- W wiadomości SMS brakowało niektórych liter, dlatego domyśliłam się, że może być to oszustwo - tłumaczy kobieta.

Strona podana w wiadomości SMS podszywa się pod różne firmy kurierskie, np. UPS, K-KEX. Przekierowuje ona na fałszywą stronę, gdzie otrzymujemy informację
Strona podana w wiadomości SMS podszywa się pod różne firmy kurierskie, np. UPS, K-KEX. Przekierowuje ona na fałszywą stronę, gdzie otrzymujemy informację o konieczności opłacenia cła. Nadesłane

Specjaliści z CyberRescue od razu wyjaśnili, że to popularne oszustwo, które powraca w zmienionej formie. Niestety, osoby, które podadzą swoje dane, dowiadują się o ataku, dopiero, gdy zobaczą, że z ich konta bankowego pobierana jest opłata.

- Pamiętajmy, aby nie ufać stronom, które wymagają od nas podania danych karty płatniczej. Firmy kurierskie nigdy nie będą żądały dopłaty za przesyłkę, a jeżeli pojawią się problemy z zamówieniem, zawsze warto zadzwonić bezpośrednio na infolinię dostawcy - tłumaczy Mikołaj Kowalski z CyberRescue.

CyberRescue informuje, że jeżeli już włączymy taką subskrypcję, należy wyzerować limity na transakcje internetowe na karcie oraz ją zastrzec. Warto także skontaktować się z usługodawcą, u którego została włączona cykliczna opłata i poprosić o jej dezaktywowanie oraz usunięcie wszelkich danych osobowych. Nie bójmy się też wyegzekwować od usługodawcy zwrotu pobranych środków.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska