Oszustów jest coraz więcej. Właśnie w ręce policji wpadł 19-letni mieszkaniec pow. lipnowskiego. Łącznie oszukał 12 osób pochodzących z różnych stron Polski.
- Na jednym z bezpłatnych serwisów ogłoszeniowych wystawiał do sprzedaży telefony komórkowe i tablety. Zamówiony towar, jednak nigdy nie trafił do jego nabywców. Nastolatek, zmieniał przy tym swoje dane osobowe, numery telefonów kontaktowych, adresy poczty elektronicznej, a także numery kont bankowych - asp. szt. Anna Kozłowska, oficer prasowy KPP w Lipnie.
Niewykluczone, że oszukanych osób jest więcej. 19-latek wkrótce stanie przed sądem. Za oszustwo grozi kara do 8 lat pozbawienia wolności.
Jak możemy sprawdzić sprzedawcę indywidualnego? Podpowiadamy w infografice powyżej.
A jeśli chcemy zrobić zakupy w e-sklepie?
Przede wszystkim sprawdźmy, czy na stronie internetowej sklepu znajduje się komplet informacji o nim. Uczciwi handlowcy na swojej stronie podają pełne dane kontaktowe, takie jak nr telefonu, adres e-mail, dodatkowe formy kontaktu (GG, LiveChat), numer infolinii. Skontaktujmy się ze sprzedawcą przed złożeniem zamówienia, żeby sprawdzić jego autentyczność i dane kontaktowe widniejące na stronie.
Upewnijmy się też, że sklep internetowy ma regulamin oraz czy korzysta z odpowiedniego szyfrowania (oferuje bezpieczne połączenie https przy rejestracji i logowaniu). Jeśli tak, to podczas zakupów, w trakcie składania zamówienia, pojawia się szyfrowane połączenie, charakteryzujące się zmianą adresu z http:// na https://. Dodatkowymi oznakami zabezpieczeń są ikony kłódki lub klucz. Przeczytajmy też w sieci opinie innych kupujących na temat e-sklepu, który wybraliśmy.