Sieć sklepów Mila, które w wielu miastach zastąpiły placówki Polomarketu prowadzona jest przez spółkę market-Detal, mającą siedzibę w Inowrocławiu. Firma powstała w 1997 r. i do końca ubiegłego roku funkcjonowała w strukturach grupy Polomarket, będąc właścicielem 40 proc. placówek. Jej prezesem jest Artur Kasner, współzałożyciel Polomarketu i jego prezes w latach 1996-2009. Pod koniec 2014 r. sieć Polomarketu liczyła 440 sklepów i zatrudniała ok. 11 tysięcy osób. Najwięcej marketów pod tym znakiem funkcjonowało w województwach kujawsko-pomorskim, mazowieckim, małopolskim i pomorskim.
Czytaj: lista sklepów market-Detal i Polomarketu
- Spółka Polomarket będzie nadal reallizować strategię opartą na budowie nowoczesnych i przyjaznych klientom supermarketów. Natomiast sklepy spółki market-Detal, które do 31 grudnia 2014 roku funkcjonowały w ramach Grupy Polomarket, stanowią konkurencję wobec sieci Polomarket - wyjaśnia Katarzyna Ciszewska-Masianis, specjalista ds. PR Polomarket Sp. z o.o.
Ponad 170 placówek Polomarketu, należących do wspomnianej spółki market-Detal rozpoczęło działalność pod szyldem Mila, według odrębnej strategii rozwoju. Najwięcej ich znajduje się w naszym województwie. W miastach powiatu inowrocławskiego nie ma już ani jednego Polomarketu, choć nie jest wykluczone, że w przyszłości pojawią się placówki tej sieci.
Nazwa Mila nazwiązuje do jednostki miary, ale też do skojarzeń ze słowem "miły". Oficjalnie promocja nowej marki rozpocznie się 17 stycznia.
Czytaj e-wydanie »