Aż 73 proc. Polaków uznało stosowanie innowacyjnych rozwiązań za bardzo ważne dla przedsiębiorców, a 69 proc. stwierdziło, że nowa rzeczywistość zachęciła prowadzących biznes do rozpoczęcia działalności w internecie.
Nowa rzeczywistość, nowe sposoby działania
Trudne sytuacje, w których – przynajmniej na chwilę – tracimy poczucie kontroli nazywamy w psychologii kryzysami. Takim kryzysem jest bez wątpienia epidemia koronawirusa, której konsekwencje dotyczą nie tylko sfery ściśle zdrowotnej, ale także kondycji psychicznej ludzi, a nawet sytuacji ekonomicznej i finansów. Trudna sytuacja bywa jednak dobrym momentem do tego, aby zatrzymać się na chwilę, przyjrzeć problemowi i wygenerować rozwiązania.
- Mówiąc inaczej –
kryzys stymuluje do kreatywności, szukania innowacji i nowych rozwiązań, które mogą prowadzić do wyników przerastających te, uzyskiwane w czasach stabilizacji.
Poczucie bezpieczeństwa i przewidywalność są wprawdzie przyjemne, ale mogą sprawiać, że nie dostrzegamy okazji do zmiany i doskonalenia się – mówi dr Ewa Jarczewska-Gerc, psycholog, Uniwersytet SWPS.
Prowadzenie biznesu w nowej rzeczywistości wiąże się ze stosowaniem nowoczesnych rozwiązań, dzięki którym ludziom żyje się łatwiej. Polacy doceniają te zaimplementowane przez firmy i przedsiębiorców innowacje. Aż 58% przyznało, że ułatwiają nam one codzienne funkcjonowanie w czasach epidemii. Z tym stwierdzeniem nie zgadza się jedynie 5% z nas. Pomaganie i ułatwianie innym życia dzięki stosowaniu nowoczesnych rozwiązań niesie także satysfakcję dla właścicieli firm – tak uważa 62% respondentów. Tymczasem, prawie połowa z nas (46%) sądzi, że przeszkodą we wprowadzaniu innowacyjności może być brak czasu związany z bieżącym prowadzeniem firmy.
CZYTAJ DZISIAJ. Kliknij i przeczytaj!
CZYTAJ DZISIAJ. Kliknij i przeczytaj!
Inicjatywy, które warto wspierać
Inicjatywa i pomysłowość firm działających na rynku sprawia, że wielu z nas żyje się po prostu łatwiej. Widzimy, jak wiele tego typu działań podejmowanych jest codziennie przez firmy, małe i średnie, ale również przez te najmniejsze. Warto te inicjatywy wspierać i pomagać w ich realizacji. Robimy to także poprzez udostępnianie firmom rozwiązań, które usprawniają obrót bezgotówkowy, rozwijanie metod płatności czy szybszą zamianę należności na gotówkę – powiedział Marcin Kościński, Dyrektor Zarządzający w pionie klientów biznesowych ING Banku Śląskiego.
O sukcesie, czyli przetrwaniu tej trudnej dla nas wszystkich sytuacji światowej epidemii zadecydują między innymi dwa ważne czynniki – innowacyjność rozwiązań biznesowych oraz solidarność i wspólnotowość społeczeństwa. Wspierajmy się wzajemnie, zachowując życzliwość i otwartość na drugiego człowieka oraz korzystając z lokalnych usług i produktów, a dzięki temu zadbamy nie tylko o interesy innych, ale także pozytywną ocenę samych siebie – podsumowuje dr Ewa Jarczewska-Gerc.
TO JEST WAŻNE!. Kliknij i przeczytaj!
CZYTAJ DZISIAJ. Kliknij i przeczytaj!
