Dwie drogi: Kokocko - Dębowiec - Dąbrowa Chełmińska oraz Niemczyk - Wrocławki zostały już oddane do użytku. Obie tego samego dnia.
Roboty trwają jeszcze na odcinku Brzozowo - Stolno. Wkrótce i tą trasą kierowcy pomkną nie wpadając w koleiny ani dziury.
Przebudowa drogi Kokocko - Dębowiec - Dąbrowa Chełmińska współfinansowana była z Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016 - 2019. Oczywiście, głównym inwestorem był powiat. Wartość inwestycji to 1.204.803,86 złotych brutto.
Prace obejmowały odcinek długości 2,95 km.
- Wykonano przebudowę istniejącej jezdni o szerokości 5 metrów, wyrównano i wykonano nakładkę bitumiczną z betonu asfaltowego oraz odcinkowe poszerzenie jezdni do szerokości 6 metrów - wymienia Mariusz Kalkiewicz, dyrektor PZD w Chełmnie. - Przebudowane zostały zjazdy do nieruchomości, wyremontowane przepusty pod drogą. Na niektórych odcinkach ułożono chodniki szerokości od 1,5 do 2 metrów z kostki betonowej.
Mieszkańców ucieszą zapewne cztery zatoki przystankowe z wiatami. Utworzono też dwie zatoki postojowe. Wyprofilowano i uzupełniono pobocza gruntowe, wyczyszczono rowy przydrożne, zamontowano bariery i poręcze ochronne, oznakowanie poziome i pionowe.
Zarówno przebudowę tej drogi, jak i odcinka Niemczyk - Wrocławki zlecono firmie Eurovia Polska S.A. z Kobierzyc.
- Odcinek 1616C Niemczyk - Wrocławki współfinansowany był z ze środków unijnych w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich - dodaje Mariusz Kalkiewicz. - Koszt realizacji zadania sięgnął 433.640,71 złotych brutto.
Celem inwestycji była poprawa jakości trasy na długości 2,572 km i jednocześnie skrócenie o 35 procent czasu dojazdu mieszkańców Niemczyka i Wrocławek do lokalnych obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc pracy w powiecie chełmińskim.
- Wzmocniona została konstrukcja drogi poprzez wykonanie nakładki bitumicznej z betonu asfaltowego na szerokości 3 metrów, odcinkami poszerzono jezdnię do 5 metrów - wskazuje dyrektor PZD. - Przebudowano zjazdy do posesji, wyprofilowano i uzupełniono pobocza, miejscami utwardzono kruszywem. Jest też oznakowanie pionowe.
W PZD lada dzień spodziewają się zakończenia robót na ostatnim odcinku: Brzozowo-Stolno.
Liczy on 2,5 km. Jezdnia zostanie poszerzona do 5 m, wzmocniona nakładką bitumiczną z betonu asfaltowego, zjazdy przebudowane, powstanie kilka odcinków chodnika z kostki betonowej. Ponadto robotnicy wyczyszczą rowy, zainstalują bariery ochronne. Roboty realizuje firma Strabag z Pruszkowa.